0

Er det ikke flott av Ford Norge?

spurt 2020-10-09 10:39:35 +0100

anonym bruker

Anonym

Tenk att Ford gir gratis service i tre år og et bensinkort på 5000 kroner som kompensasjon for problemene med plug in hybriden av Kuga.Mener dette er flott kundebehandling og velvilje til å ordne opp. I morsetning til et anna bilmerke som tar 10000 kroner for en ny nøkkel.

Benny du som har en god penn skulle skrevet noe fint om hva Ford gir kundene sine.

Eller er det ikke en god deal?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-09 11:01:07 +0100

He, he… Her har Ford et seriøst problem. Det har oppstått en feil på disse bilene som de ikke klarer å utbedre. Men behøver ikke være professor i noe som helst for å forstå at dette er en tap-tap-situasjon. Både for Ford og ikke minst for kundene som ikke får brukt bilen på den måte de ønsker – og som sikkert var grunnen til at de kjøpe den også. Ettersom de ikke kan lades.

Jeg vet ikke nøyaktig hva som er problemet her, men det er neppe noen quick-fix.

Videre tror jeg at Ford gjør alt som er i sin makt for å løse dette fortest mulig. Det er jo ikke akkurat god reklame, når de endelig har en modell som de kan selge igjen. Det er noen år siden sist …

Både bensinkort og fri service (Jeg visste ikke at de tilbød dette …) er jo et slags plaster på såret, tross alt. Det er vel en helt grei deal, synes jeg.

Håper de finner ut av det fort og at du får masse glede av din nye bil!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-22 19:38:24 +0100

Nå har BMW samme problem som Ford med plug in hybrid bilene..En kjenning av meg har bestilt en i tre serien.Det vil ta 30 til 50 timer til å fikse.Sier ikke hva feilen er men an vel tyde att batteriene er forurenset. Fikk meling idag fra Ford om å bare bruke normal kjøre modus,ikke bruke sport,øko og snø modusene.Ford har ikke funnet feilen sier di..BMW har vist nok gitt samme beskje til sine forhandlere.

Lurer på om Toyota får batteriene fra samme leverandør som Ford og BMW. IKKE LURT Å SATSE BARE EN ARBEIDSHEST. Flyfabrikkene har minst to forskjellige leverandører av motorer,hjul og instumenter.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-23 08:43:17 +0100

Merker meg sammenligningen med flyproduksjon her....det er ikke nødvendigvis antallet leverandører som gjør den store forskjellen her...man stiller beinharde krav til hele gullrekka fra materialkvalitet til MTBF, og ikke minst....dokumentasjon og sporbarhet. Bilindustrien er ikke i nærheten av å stille i samme liga, da blir det som det blir. The Bottom Line er likevel at dersom bilfabrikantene hadde produsert biler i "flykvalitet", ville det ikke vært mange biler på veien! Dette koster jo penger, må vite, det gjør noe med prisen! Med fare for å bli misforstått: både Bristol og Rolls-Royce har lange tradisjoner som levernadører til nettopp flyindustrien, rett nok er ikke blene fra nevnte produsenter i "flyklasse", men prislappen for det lille man tar med seg fra flybransjen i form av materialkvalitet og kvalitetskontroll er ganske så heftig! Spesielt interesserte kan også ta en titt på motorsykkelrammer fra den engang så kjente italienske produsenten Bimota: også disse er produsert på en måte som tar med seg elementer fra flyindustrien, helt fantastisk på alle vis, men du og du, som det koster!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar