0

reparere rustskader

spurt 2020-10-07 08:26:52 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg tenker på å reparere rustskader ved å sveise inn nye kanaler og hjulbuer. Sett i fht bilens alder f.reg 2001 vet jeg at det ikke " lønner seg" som det heter. Men denne bilen har bare gått 172 000 km og er i god stand fordi jeg har passet godt på den. Ikke en gang har det vært større problemer.

Brit Lien

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

5 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-07 13:02:26 +0100

Hei Brit Du kan aldri vinnekampe mot rust, joda sveise inn nye kanaler og hjulbuer lar seg jo gjøre, er nok ikke så lurt å knytte seg til en bil følelsesmessig det gir feil avgjørelser. Rust skader er fryktelig dyrt å utbedre og gjøres det ikke riktig så er det bortkastet. Hadde markedsverdien vært kanskje 100 000 kr ville jeg muligens tenkt på det men ellers ikke. Regner med at skadene du snakker om lett beløper seg til 20-30 000 kr med etterfølgende lakkering. Markedsverdien på din bil er la oss si 10 000kr i beste fall så jeg ville nok avstått og heller startet å samle penger til en nyere bil.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-07 15:08:20 +0100

Legg til at når man begynner å reparere rustskader, baller det som regel på seg...du kan si det sånn at det ikke er deg som tar rusta....det er rusta som tar deg! Rett nok er Mittibuskien din en feiende flott bil som nok er understellsbehandlet når den kom til Norge, men jevnlig etterbehandling, typisk annethvert-tredjehvert år hos en seriøs understellsbehandler, er alfa og omega om bilen skal leve lenge i landet! Ha det i bakhodet når du finner en god erstatter for bilen din! Og nettopp dette med at du nok bare har sett toppen av isfjellet når det gjelder rustskadene på bilen din, tilsier at bilen bør pensjoneres, selv om det er aldri så sørgelig! En ting til du skal ha i bakhodet når du ser ny bruktbil: det er mye rust der ute, uansett hva man måtte velge, rust er en av de tingene man skal være ekstremt oppmerksom på! Sjekk grundig, få eventuelt med deg en som kan det du ikke kan selv! Og ser du antydning til rust, gå videre og finn en annen bil!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-08 00:29:26 +0100

updated 2020-10-08 13:00:10 +0100

Bare litt tileggs info her, Mitsubishi importøren begynte med rustbehandling på kaien i Drammen ved ankomst Norge når dagens generasjon av Outlander kom på markedet i 2013. Så Brit Liens bil har neppe sett snurten av noen tectyl behandling. Men ellers er det helt riktig som Norulf nevner at rusten du ser er bare toppen av isfjellet og regner også med at forre og bakre bærebruer er sterkt angrepene og hvis ikke bensintanken og eksos anlegget allerede er byttet så står nok de også for tur. Og som om ikke det var nok så vil det være svart vanskelig for et verksted å bytte ut deler i understellet fordi alle bolter er fastrustet og må skjæres bort eller borres ut så verksted regningene kan bli saftige etterhvert og har du først sagt a osv. Fordi om bilen bare har gått 170 000 km så har jo stål plate marken fått fått boltre seg fritt i 19 år og bare raper av fryd som Norulf så passende skrev som svar i et annet innlegg her på forumet.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-03-03 03:43:15 +0100

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-05-07 05:30:36 +0100

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger