0

Hvilke Bilmerke har Registerkjede?

spurt 2020-10-04 21:53:10 +0100

anonym bruker

Anonym

Det heter seg at du finner svar på alt på Google men den gan ei! Skulle satt pris på svar på hvilke biler som har Registerkjede. IKKE REIM.. Skal en kjøpe brukt så er levetiden på motor gjerne lenger med kjede, eller?

Mvh Kaj A. Høydal Ålesund

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-05 06:49:35 +0100

updated 2020-10-05 06:55:18 +0100

Hei Kai A Nei er nok ikke sånn det er bare en innbildt tro at kjede er mere holdbart og desuten er kjede konstruksjonen mye mere komplisert da det skal ha smøring samt pinlig nøyaktig stramming ellers slites det eller hopper på tannhjul. Må man først skifte kjede er dette langt dyrere enn å skifte reim og dagens reimer går lett 200 000 km og egentlig mye mere men fabrikant velger å sikre seg her ved å sette faste intervaller. Ang hvilke bilmerker som har kjede så er det nok ikke så lett, det varierer fra bil til bil og igjen fra motor til motor som står i bilen. Google er ganske riktig et fantastisk vertøy til mye info men her taper de nok kampen å hente info som du spør om er en nærmest umulig logistisk oppgave.. Her er det nok best å velge seg en bil og så gå på Google å finne ut av om den har kjede eller reim.

Håper du fikk oppklart litt iallefall.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-05 08:31:26 +0100

Dette er ikke merkeavhengig, ei heller modellavhengig...du må ned på detaljnivå her...for eksempelvis VAG må du ned på motorserie....disse forunderlige bokstavene som angir hvilken produksjonserie og variant over temaet de respektive motorene hører til. Så nei, det er ikke så enkelt som å taste inn "ønsker-meg-bil-med-registerkjede" i google! Når det er sagt, frykt ikke, det er ingen grunn til å unngå registerreim sånn uten videre! De siste variantene over temaet er laget av materialer som egentlig holder forever, men for din skyld og moterens indre liv sitt velbefinnende, har fabrikantene gjennomgående satt opp konservative anbefaleringer for når reimene skal skiftes. Dette regimet går på tid, og det går på alder. Og ja, Broom har helt rett i sin artikkel forleden der man sier at ting kan gå til Jesus helt av seg selv selv om man overholder dette regimet til punkt og prikke! Men normalt sett...om du følger satte premisser for å skifte dem ut, er dette problemefritt! Det er imidlertid en ekstremt viktig ting som har vært tilstede siden tidenes morgen: en slik reim har alltid en strammemekanisme, gjerne et strammhehjul!

Det altfor mange lærer på den harde måten, er at slike kritiske deler SKAL - med trykk på SKAL - skiftes SAMTIDIG med registerreima! Volkswagen lærte dette på den harde måten i sine tidligre 1,9 TDI, derfor kom dette inn med med feite typer i Volkswagens serviceinstruks etterhvert...ting utvikler seg, som regel går utviklingen i sånn nogenlunde riktig retning! Typisk skiftintervall kan variere fra 90.000 til 200.000 km, begge deler er i og og seg greit, det er ingenting som sier at man bare MÅ bruke en rådyr norsk merkeforhandler til denne jobben....det finnes både uavhengige, autoriserte verksteder som gjør godt arbe' og det finnes en verden der ute....stikkord Strømstad og Flensburg.

Mhp kamkjede: ja, det "holder" kanhende lenger, i den forstand at "serviceintervallet" er lenger. Men også et kamkjede strekker seg, og strammekmekanismen er ikke idiotsikker. Inpseksjonsintervalet på VW-motorer - eksempelvis 2.0 TDI....med registerkjede...er såvidt jeg husker, 275.000 km. Helt greit å forholde seg til, men man må altså passe på her også! Den andre ytterligheten var de første versjonene av 1.2 / 1.4 TSI, altså de små benzinerne: de hadde kamkjede, jolly fine! Men strammeren var a different matter! Den sørget som regel for motorhavari, gjerne raskere enn laveste skiftintervall om bilen hadde hatt registerreim! Klok av skade byttet VAG dette kamkjedet med en registtereim av kevlar-typen og en fungerende strammer rundt 2013!

The Bottom Line er at det ikke er noen fasit på hva som er "best". Jeg har selv bla hatt tre Laddiser i hine dage, den første hadde en bedriten kamkjedestrammer, men en sveisesøm løste problemet, bilen rulla 350.000 før den takket være min slendrian rusta vekk. Den siste Laddisen rulla 425.000 og ble solgt videre til neste lykkelige eier uten problemer whatsoever. det var bare å følge prosedyren (til punkt og prikke) og stamme kamkjedet med jevne mellomrom ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger