0

reklamasjon

spurt 2020-10-02 10:30:47 +0100

anonym bruker

Anonym

Kjøpte en ny Toyota Rav4, fikk den 15.09.2015. 01.10.2020 gikk bilen i Nødmodus. En elektronisk styreenhet var gåen. Slik jeg forstår forhandleren så omfattes dette ikke lenger av garantien da den utløp for 14 dager siden. Toyotaen er gått 75000km. Ny styreenhet koster 23000+ arb.penger.

Er det slik at så vitale deler ikke skal vare lenger og derfor ikke er omfattet av reklamasjon/garanti? Er reklaasjons retten eksakt 5 år eller kan man reklamere utover 5 år?

Mvh. R.L

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-02 12:23:09 +0100

Toyota Norge har i stor grad utvist skjønn og vært fleksible tidiligere, om merkeverkstedet ikke kommer deg i møte, ville jeg tatt kontakt med Toyota Norge. Det verste som kan skje er at du får et rungende "nei", men jeg tenker jo at man som et minimum burde komme deg i møte og tilby å splitte regningen eller gi deg en god pris på en ny styreenhet.

Og ja, slike deler holder normalt sett bilens levetid og vel så det, her har MacMurphy slått til nådeløst, på verst tenkelige tidspunkt, han kunne pinadø vært grei og valgt en tidligere dato! Ellers er det korrekt at reklamasjonsretten er begrenset til 5 år, men når det er sagt, man kommer ofte langt med en positiv dialog og ved å vise vilje til kompromisser. Jeg tenker jo at begge parter burde kunne leve med å splitte regninga i to her. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-08-25 09:58:22 +0100

This online game is suggested for you since it has addicting, quick gameplay for slope game players. Join the game and compete against everyone on the leaderboard across the globe.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger