0

min datter har en baleno som vi ikke får til og gå .

spurt 2020-10-01 19:41:36 +0100

anonym bruker

Anonym

den vil tenne men går ikke har prøvd bensinpumpe ok, filter ok dyser ok tenning coil ledning er vi usikre på gnistrer på plugger / ser ut som den kan slå over . men skulle startet men godt ujevnt ? er det noen som har noen ide må det hvere Benny mvh ove johansen. skriver for min datter.flink med hester.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-02 11:56:33 +0100

En ting som er verdt å ha i bakhodet, er at en tennplugg kan gi gnist når den ikke står i motoren, men ikke gi gnist under trykk...hvilket er det forholdet som inntreffer når du prøver å starte og bilen ikke går eller går ujevnt...si at to eller tre plugger ikke er med på laget. Det kan også være overslag i en pluggledning, i en plugghete, eller det kan være feil på coilen, dvs at den ikke leverer "varen" når den blir varm. Med "varen" mener jeg at spenningen dropper såpass mye at det ikke er nok til å gi gnist.

Jeg ville begynt med å skru ut pluggene en etter en og sett hvordan de så ut...gjerne etter et startforsøk. Det er så enkelt som at du skal lukte om motoren får drivstoff eller ikke, spesielt med en liten benziner. En ting: når du sjekker gnisten på pluggene: dersom den "springer" og/eller har en farge som bikker over mot orange/gul, da løper du avsted og kjøper nye plugger, det er en sikker indikasjon på at den IKKE klarer jobben under trykk. Jeg forutsetter her at pluggene IKKE er sota ned og har tilnærmet rett gnistgap....dette er også av stor betydning.

Ja, Suzuki har lang erfraring med å bygge motorer som faktisk har et aldri så lite slektskap med motorsykkelmotorer: dvs svært så lettstarta, de starter normalt sett bare man tenker på å vri på nøkkelen! Samtidig er de "nøpne" på dette med plugger! Om pluggene er svarte og preget av lang tids bruk, ville jeg skiftet dem uansett. Det er også den billigste enden å begynne i her. Vær ops på at det markant forskjell på plugger, NGK er milevis mye bedre enn "de andre", koster litt mer men holder desto lenger. Når du har skiftet plugger, er det naturlig å sjekke gnisten en gang til....før man skrur dem inn og krøsser fingrene for at motoren starter og går som den skal. Gjør den ikke det, ville jeg sett i retning av tennspolen/coilen. Kommer dere ikke i mål her, ville jeg sett i retning av et verksted, gjerne et uavhengig, autorisert verksted med en verksmester som har vært ute en vinterdag før og har allsidig, praktisk erfaring med problemløsning på den gamle måten. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar