0

Audi A6 2.5 TDI Allroad 2003

spurt 2020-09-30 11:14:39 +0100

Hei Benny!

Bør jeg styre unna denne se link? : https://www.finn.no/car/used/ad.html?...

Den har fulgt alle servicer frem til 2016, den har da stått ikke blitt brukt i 4 år.

Den er importert fra tyskland og de fleste servicer er blitt tatt i tyskland.

Er jo endel små ting. Litt rust men kun overflate rust.

Mvh Roy

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-30 12:30:25 +0100

Annonsen lar seg ikke åpne akkurat nå, men det er noe med Audi fra tidlig 2000-tall og kamakslene....du bør være en dyktig garasjemekaniker for å eie en sånn. Jeg husker ikke hvilke motorserier og hvilke årganger det dreier seg om, men 2.5 TDI fra 2003 er ganske så sikkert en av de motorene du bør styre laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna. Om MacMurphy slår til for fullt, risikerer du hele gullrekka med følgefeil, slipper du unna med kun skifte av kamaksler snakker vi fort vekk om 70.000 bare for delene hos en unevnelig norsk importør av merkevaren "Audi". Bestiller du direkte fra Tyskland, får du identiske deler, men uten disse ringene på innpakningspapiret, for 12-13.000 spenn....og da inkludert ting som er lurt å skifte samtidig, sånt som registerreimer, strammere og så videre. Nei, jobben er ikke umulig å klare selv, men her skal man vite hva man går til. Typisk lifespan for kamakslene synes å variere mellom 100 og 200.000.

Du skal også ha i bakhodet at det er mye annet som kan gå i støkker på A6 allroad, multilink forstilling og luftfjæring er også ting som krever sin mekaniker. Sogar dieselpumpa har hatt en tendens til å gå til Jesus, da snakker vi raskt om 6-siffrede verkstedsregninger her hjemme! Når det er er sagt, det er en feiende flott bil, men som bruktbil er det en bil som kan gi begrepet "bruktbilen fra et-varmt-sted" en ny og vond betydning for den arme eieren! Som sagt...man skal vite hva man går til, og om man ikke kan skru sjæl, bør man ha gode venner med garasjeverksted eller kunne utføre løpende service og vedlikehold i land med et hyggeligere prisnivå enn det norske.

The Bottom Line er at jeg ikke ville kjøpt en slik bil med "urørt" originalmotor om det smalt, likedan ville jeg vært skeptisk til gullrekka med andre ting som kan (og vil) gå i støkker nevnt over. Avhengig av hvilke behov du måtte ha, Passat med firehjulstrekk og det v-re seg 1.9 eller 2.0 TDI er et helt greit alternativ, enklere å ha med å gjøre og vesentlig billigere å eie. Og har du det sån nat du bare vil eie en Audi, ja da bør du spare opp litt penger og tenke i retning av mye, mye nyere bil. Gutta på Audi-forumet vil kunne gi deg konkrete råd om hvor ny bilen bør være og hvilke modeller/motorer du bør styre unna for å ha et godt og lykkelig samliv med en feiende flott Audi.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar