0

Moderne stasjonsvogn eller suv som ikke koster skjorta?

spurt 2020-09-17 13:53:08 +0200

anonym bruker

Anonym

Det kan se ut til at det blir valp I løpet av høsten, noe som medfører behov for en bil med mer plass. Hengerfeste og en bil med lite vanlige feil er å foretrekke, itillegg er det et bonus om det er webasto også. Når det kommer til biler under 200 000, er det bare VW golf som minner om en "moderne" bil, med stor skjerm, moderne løsninger og ikke har gått 300 000?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-17 16:35:16 +0200

Golf oppfyller jo hele ønskelista her og mer til :-) Jeg har selv Golf stasjonsvogn, når jeg får plass, ja da er det god plass :-) Fordelen med stasjonsvogn kontra en vanlig Golf er at bikkja får mer plass, du får til og med plass til en hel del bagasje i tillegg! Golf7 - som du finner i søkk og kav i dette prisleiet - er en knakende god bil, med høyt nivå på passiv/aktiv sikkerhet, mange motorer å velge i, firehjulstrekk om du måtte ønske, god lydisolasjon, gode seter, i det hele tatt, veldig mye god bil for pengene! Lite feil er det også, og det er greie biler både service- og vedlikeholdsmessig.

Følgende er likevel verdt å nevne: skift olje og filter ved 15', drit i "longlife" intervallene så lever motoren lenge i landet! Understellsbehandling er også mandatory, finner du et godt eksemplar, kjør den direkte til en seriøs understellsbehandler, og sørg for jevnlig etterbehandling!!! Nei, Golf ruster ikke "mer" enn andre nye biler, men som så mange andre rustbeskytter man bånnplata. Deretter monterer man hjuloppheng og "resten", med det resultat at veldig mye under bilen kun er "beskyttet" med et tynt lag lakk. Det holder ikke mål for norske vintere, sånn er det bare. Dette gjelder også Skoda octavia, som er et meget, meget godt alternativ til Golf!

Uavhengig av om du velger det ene eller andre her: du får hhv små benzinere...typisk 1.4 TSI...du får 1.6 TDI.....begge disse kler best automatgir. Du girer deg ihjel om du satser på manuell kasse! Jeg vil anbefale 2.0 TSI eller 2.o TDI, for min del er det sistnevnte som gjelder, jeg foretrekker å kjøre på momentet fremfor å jage turtall. Men 2.0 TSI er også en kapabel motor, dog noe mindre anvendbar kraft på lavere turtall. Ellers er ikke 300.000 kilometer mer enn såvidt innkjørt med disse bilene, i min verden begynner livet for en god bil først ved nettopp 300'. Men frykt ikke, de fleste bilene i den prisklassen du tenker på, er kjørt typisk mellom 100 og 200', noen til og med under 100'. Uavhengig av kjørelengde, det er bilens faktiske stand som betyr noe. Sjekk nøye, stikkord tilstandsrapport, verkstedshistorikk, eierhistorikk. ER du usikker på hva du bør sjekke ellers, ta utskrift av sjekklistene på Motors hjemmesider. Og husk: ALDRI kjøpe bruktbil uten grundig prøvekjøring! Glem ikke at det tar tre sekunder å endre kilometertelleren i dag...dersom det er mismatch i historikken vs kiloemtertelleren eller bilen oppleves som unormalt slitt ifht oppgitt kjørelengde, gå videre, det er IKKE rasjonering på gode Golf / Octavia!

Vær spesielt oppmerksom på når siste service er tatt....og sjekk BEGGE dekksetta med dine egne øyne! Det er IKKE gøy å kjøpe bil og oppleve at en stor service lurer rett rundt svingen, for ikke å snakke om gleden over å måtte kjøpe to sett nye dekk første uka! Selv de mest "seriøse" selgere kan spekulere i å selge bilen rett før neste service, gjerne også ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar