0

er audi s4 på linje med a7?

spurt 2020-09-10 07:35:55 +0200

anonym bruker

Anonym

hei! jeg har solgt god bilen en audi a7 tdi 2012 modell med 245 hester, den er tunet til 300 hester. jeg har begynt å se på en audi s4 2014 modell og lurte på om hvem av bilene som er best? hvem er raskest/morsomst å kjøre, er s4 en bil og stole på?

mvh paul

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-11 07:41:48 +0200

Det første du bør gjøre, er å stikke fingeren i jorda og se litt rundt deg: hvilket land bor du i, hvor kommer du til å kjøre mest? Ja, det er artig med en p....forlenger når du kjører gjennom "Storgata" i det være seg Ytre Slidre, Farsund eller for den sakens skyld landsbyen innerst i Oslo-fjorden, men faktum er at du fremdeles befinner deg i den nasjonen som har nest lavest gjennomsnittshastighet i veinettet i Europa. Vi overgås kun av Malta! Hva som er "raskest" er knekkende likegyldig, om du kjører bilen ut på andre gir nærmer du deg en "Northug" og risikerer lengre straff enn Treholt! Noe kynisk sett, uansett hvilken av disse du velger, skal du sjekke hvilken bil som er "best" ut fra den knytningen du gjør mellom "raskest" og "morsomst", får du garantert mange "morsomme" måneder med pallesnekring! Som sagt, noen ganger bør man ta en sanity check :-)

Når det er sagt, dette er to vidt forskjellige biler: et landeveislokomotiv med rikelig med anvendbar kraft like fra tomgang, og en benziner som først slipper ut en hel stall med viltre ponnier når du jager turtall. Om du vil beholde førerkortet mer enn et kvarter etter at du har kjøpt bilen, er TDI det kloke valget her. Men, dt er et stort "men" her: begge bilene du tydeligvis har sett deg ut, er av den sorten der du risikerer et betydelig verditap på meget kort tid, dette er IKKE biler som er enkle å selge sånn uten videre. Det er heller ikke umulig at begge har rukket å passere gjennom en håndfull eiere, og en S4 er IKKE blant de bilene som har eiere som kun kjører til kjerka hver søndag og aldri pisker motoren for alt hva den er verdt! Det er heller ikke gitt at de bryr seg om bagateller som "service" og "vedlikehold", mao er dette en bil du skal sjekke meget nøye før kjøp! Er det mange eiere, høl i servicehistorikken, antydning til chiptuning, "optimalisering" eller annen amatørmessig tukling, stay away om du ikke vil ha en bil som er mer spennende enn du setter pris på! Det kan meget raskt koste mer enn det smaker, MYE mer !

En 8 år gammel A7 der en overivrig eier har "chippet" eller på annet vis skremt ut 55 hk til, sannsynligvis uten å foreta seg noe som helst mer, er i samme kategorie. Dessuten: slike endringer SKAL, med trykk på SKAL, godkjennes, føres inn i bilens vognkort og meldes forsikringselskapet. Sånn er det bare, hvilket bringer oss over til neste spørsmål: er du mann, under 25 og med liten eller inegen opparbeidet bonus koster det fort skjorta å forsikre biler av denne sorten. Og nei, det er ikke "bare" å kjøpe bilen, leke seg litt og selge den igjen, du sitter igjen med et massivt verditap uansett, og som Benny alltid sier, her kan "alt" gå i stykker, spesielt om eierne gjennom bilenenes ikke helt ubetydelige antall år har hatt samme preferanser som deg ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar