0

Garanti som ikke virker?

spurt 2020-09-09 11:26:38 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Kia har en utmerket garantiordning - Selv om den gir sterkt inntrykk av at hele bilen er garantert i syv år - og dette jo slettes ikke er tilfellet. Det er kun deler av bilen som har en slik garanti. Men det er ikke hovedutfordringen med Kia: De har tydeligvis ingen god partner til å bistå med garantiarbeider? De er sterkt knyttet til Betel O. Steen - Men de har ikke kapasitet til å utbedre uventede feil. Jeg har egen praktisk erfaring med dette - Jeg har min andre Kia nå. Den virket ikke - ettersom 12-Volts batteriet kun hadde en spenning på 5,3 Volt! Nødnøkler virket ikke/ Appen virket ikke. Falck kom - hjalp - og reiste. Bra! Men bilen trengte ettersyn og hjelp/ utskifte av 12 Volt batteriet. Nå har bilen stått 3 dager på gårdsplassen - og så 14 dager på verkstedet. Ingenting skjer. Bilen er 6 måneder gammel - og alle garantier gjelder. Men de har altså ingen til å reparere? Hva ville du gjort i en slik situasjon? Kan man la bilen reparere "på garantien" hos "andre"?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-09 18:06:44 +0100

Jeg går ut fra at du har gratis leiebil mens din feiende flotte Kia står og godgjør seg på verkstedet? Ja, du kan nok teoretisk sett krange litt om det går lang tid, men dette er neppe en bil som kan repareres sånn uten videre hvorsomhelst. Ja, det kan være så enkelt at det er 12 V batteriet som er kaputt gewesen, men det kan også være ladeproblematikk med i bildet. Jeg ville smørt meg med tålmodighet og avventet noe, et par uker er lite i denne sammenhengen. Utenfor brakka til Tesla på Forus sto en feiende flott Tesla med en for alle praktiske hensyn helt kurrant kollisjonskade og ventet på deler i halvannet år, da gikk eieren av bilen sur av å kjøre (gratis) leiebil og forlangte kjøpet hevet. Det kan du også gjøre på et tidspunkt, men verkstedet må få en rimelig sjanse til å rette opp feilen først. Sjekk forbrukerrådets hjemmesider for å finne ut av dine rettigheter osv, uansett greit å være forberedt, selv om dette nok kan gå bra til slutt. Ut over å smøre seg med en solid porsjon tålmodighet, kan du gjerne purre, gjerne skriftlig, sånn at du kan dokumentere moroa.

Og dette med "garantier"? Som du har oppdaget, det som fremstår som for godt til å være sant, er ofte akkurat det. Dette med BOS og garantier er en skål for seg, det er en god grunn til å unngå å kjøpe bil med stjerne på panseret her hjemme....stikkord: "rustgarantier". Men bortsett fra det: gi Kia en sjanse her, når du først har kjøpt bilen vil du jo gjerne at det skal gå greit. Sørg for å etablere en god kunderelasjon til verkstedet, det er en bankers for å få god service og en samarbeidspartner som virkelig gjør sitt beste for at du skal få glede av bilen, også i forhold til denne greia med "garanti". Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger