0

Tungstartet på morgen

spurt 2020-09-09 10:20:02 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Har en 2013 modell 2,0 170 hester .må file på starteren før den starter ; når den har stått i gang 3 minutt stopper jeg den å prøver på nytt å starte da starter den med en gang . Har skiftet alle glødeplugger / startellever/ batteri / ny dieselfilteret , jeg tror motoren får ikke full trykk på inntak av diesel på første start hva kan du/ dere tenke hva problemet er .. mvh Bjarne Tromsø

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-09 18:15:55 +0200

Ja, det kan være en trykkproblematikk, et diesel-elektrisk verkted vil kunne diagnostisere problemet her, ofte bedre enn de aller fleste merkeverkstedene. Ellers er det en banal ting som kan ha betydning: er det lenge siden du skiftet dieselfilter? Normalt sett vil ikke et tett dieselfilter påvirke starten, men jeg har opplevd symptomer som minner om det du opplever med et dieselfitler som gikk fis tett fordi jeg - i all min toskeskap - var så gjerrig at jeg tok med bunnfallet når jeg tappet en steingammel tønne med diesel. Vi snakker altså ikke om bare "tett", men VELDIG tett! Om du IKKE har mistanke om noe slikt, bør du ta en telefon eller to til et verksted som kan dette med diesel og eventuelt be dem sjekke problemet. Jeg er noe usikker på hvilken generasjon motor som sitter i din bil, ha eventuelt vognkortet foran deg når du ringer, gjerne også serviceheftet. Det er ikke umulig at det kan være verdifullt for verkstedet å finne frem til motorkoden, altså hvilken motor, hvilken innsprøyting du har. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-09-10 19:48:02 +0200

updated 2020-09-11 04:56:18 +0200

Norulf er inne på noe men tror det er starteren din det er feil med, dobbel masse svinghjulet spises opp og etterlater spon i starteren og går så tregt at motor ikke får kompresjon til å antenne. Sensoren som skal registrere at motor sviver rundt dekkes også helt med jernspon og ser mest ut som en gammel barberkost når man tar den ut og det blir da vanskelig å få et robust signal som ecu trenger for å åpne signal til dysene.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar