0

Transpoter T6

spurt 2020-09-06 16:29:52 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! På jobb har vi en VW Transporter T6 2015 mod, jeg begynte i bedriften Aug 2016, å fra første vinter har denne bilen hvert hvert mere på verksted enn på veien, det begynte med feil på viskere i bakvindu, den var inne flere ganger pga denne feilen, helt til ny vindusvisker motor ble byttet på ho side, det har hvert feil ved radaren på den, den har oppdaget noe fremfor bilen å bråbremser uten grunn, noe vi klagde på, Møller mente det ikke var noe feil, å forklarte at dette kunne skje om det regnet eller sjafseføre, men dett skjedde oxo på solskinnsdager, å nå i 2020 har denne bilen fått så store problemer at den er ukentlig på Møller for div feil, jeg får opp en gul blinkende lampe ved på trykk på gasspedalen, som vasker feil på automatisk start/stopp funksjonen, den ble bare være å verre, den var ikke kommet inn på verksted før jeg får enda en ny feil, botor lampe lyser gult bilen i nødmodus, leser i instruksjonsboken, katalysator feil, var oxo inne for vindusvisker feil for ikke lenge siden, altså flere feil som ser ut til å vedvare selv om bilen har hvert inne mere enn 3 ganger for den samme feilen. Det burde være grunn for hevelse av dette kjøpet! Eller hva?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-08 09:03:04 +0200

Å heve kjøpet etter 5 år er IKKE "innafor, for meg fremstår det også som om en del av feilene er forsøkt rettet opp i og etterhvert rettet opp i, løpende fra forhandlers side, jeg mer enn aner at din arbeidsgiver har sagt ordet "garanti" mer enn en gang her! Nå sier du ikke noe om hverken kjøremønster eller hvor mye bilen egentlig blir brukt, ei heller om det er en drøss forskjellige sjåffører, men alle monner drar, her er det flere faktorer som med sikkerhet påvirker feilfrekvensen.

Jeg merker meg videre at du egentlig ikke ramser opp spesielt alvorlige feil, om bilen blir kjørt mye i bytrafikk f.ex er det ikke uvanlig med katalysatorproblemer etter 5 år - og strengt tatt - en GUL lampe er ikke verdens undergang...rød lampe og full stopp med motorras er a complete different matter! Likeledes er ikke en vindusvisker - her var det vel attpå til bakruteviskeren som går igjen - er jo heller ikke noen stor greie - ja - det er et irritasjonsmoment - spesielt når verkstedet ikke klarer å rette opp i feilen. Det er da god kommunikasjon mellom kunde og verksted er viktig: er det kanhende årsakssamennhenger som kan bidra til å finne gode, permanente løsninger her?

I det hele tatt: feil kan og vil oppstå på alle biler. Hos mine f.d arbeidsgivere opp gjennom et langt arbeidslid, opplevde jeg gledene og sorgene med å kjøre en drøss forskjellige tjenestebiler, også diverse varianter over temaet VW Transporter hhv Caravelle, min favoritt på jobb frem til 2015 var nettopp sistnevnte med en 2.0 TDI og firehjulstrekk....aldri et problem....bilen rulla rundt 40-50' i året og fikk service iht plan, ja, det var et par småfeil underveis, men disse ble rettet opp prompte. Som nevnt over, god kommunikasjon mot forhandler, et godt serviceregime løser det meste! Og ja, jeg har også jevnlig hatt positive opplevelser med vår alles kjære Toyota i diverse varianter, en ting skal Toyota Norge ha: merkeverkstedene gjør en helt fantastisk jobb, men det har sin pris! I hine dage jobbet jeg for en større aktør i dagligvarebransjen, mitt primære kjøretøy var lette lastebiler med stjerne i fronten, men sporadisk også Toyota HiAce når ting som ikke var frosne skulle distribueres, varevognene rulla stort sett mellom 80' og 100' i året, ofte med maks nyttelast, tildels også med 1500 kilo slep...gikk som en drøm! Småfeil av og til? Ja, men so what? Vi klarte oss fint uten bakrutevisker og annen "luksus" til neste service, dengang var det service hver kjørte 10.000 km for firmaets HiAce-biler. Jolly fine, alle hjerter gledet seg, ikke minst verkstedet, jeg husker ennå veldig godt at regninga lå jevnt mellom 5 og 10.000 hver gang. Det var en utgift som alt annet, men det koster å holde bil uansett, ingen biler er feilfrie - heller ikke Toyota, aller minst når vi snakker om yrkesbiler som faktisk blir brukt til formålet.

At det er færre feilkilder på en 20 år gammel bil? You bet., uansett ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar