0

Vurderer å anskaffe en "pizzabil"

spurt 2020-09-03 21:41:36 +0100

HRW gravatarbilde

Vurderer å anskaffe en kasse bil m grønne skilter, så kalt pizza bil. Budsjett ca 60.000.- Hvilken vill du anbefale?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-04 08:22:00 +0100

Alternativet som gir "mest bil" og ikke minst nyest kasse for pengene er helt klart Citroen Berlingo . Robust, pålitelig, god deletilgang, i det hele tatt en positiv overraskelse. Pegeout Partner er et alternativ, men Citroen trekker det lengste strået på min preferanseliste her. Til og med 4WD kan man få på en Citroen kasse, da kan du levere pizza under ekstreme forhold! Jeg ville dog forsøkt å unngå en Postmann Pat bil...mye start-stopp er ikke tingen for en bil!

For de av oss som er glad i VW, står selvfølgleig Caddy øverst på pallen, og ja, Caddy har alle fordelene fra Citroen nevnt over, men du må betale mer for Caddy. Et stort pluss er imidlertid flere feiende flotte motoralternativer, bla både TDI og sugediesel om du leter litt. Det siste er ikke det sprekeste, men det er en ekstremt pålitelig motor. Ellers har Caddy blitt mer og mer velutstyrt med årene, og ja, det er en etterspurt bil som er lett å selge igjen, men igjen, Citroen gir mye for pengene, en god venn kjøpte en velbrukt Berlingo for 15000 spenn, bortsett fra at pærene i frontlysene vel hadde noe kortere levetid enn de burde (vanlige H4, nesten gratis, enkle å skifte) kjørte han bilen i år ut og år inn uten problemer whatsoever.

Det du skal ha i bakhodet er at Citroen er en mer krevende bil å selge videre om den dagen kommer...jeg tenker jo at den kloke finner en bil i best mulig stand for de 60.000 og kjører den til den passer best hos hoggern', om bilen holder to EU-kontroller kan du le hele veien til banken! Og har du glede av den mer enn to EU-kontroller kan du formelig høre innsparte kroner ramle inn på kontoen, uansett om du kjøper en litt eldre Caddy eller en Berlingo!

Ja, det er "stay-away" biler der ute også! Fiats pizza-wagen er øverst på lista over pizzakassa fra helvete. En annen rimelig kassebil som utad fremstår som grei, er Ford sin variant over temaet. Den er relativt billig, men det er ikke uten grunn, den er ikke helt grei å eie over tid, og den har et høyere drivstoff-forbruk. Endelig har vi Opel Combo. Også det fremstår som en grei bil utenpå, men jeg er noe skeptisk til at bilen er relativt sjelden i Norge. Prisnivået er deretter, men jeg tenker at kombinasjonen av få biler i markedet og verdifall som får meg til å tenke på den berømte mursteinen i fritt fall har omtrent samme virkning som to blinkende lys i dashbordet her!

The Bottom Line er at dersom du ser for deg å eie bilen en stund, vil de to alternativene nevnt innledningsvis være det som gir deg best nattesøvn og et nogenlunde forutsigbart bilhold. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-09-11 10:13:04 +0100

Mye du ikke vet, gitt! Som at Citroen Berlingo og Peugeot Partner er identiske biler. Og at Opel Combo (generasjonen som nettopp er historie) er identisk med Fiat Doblo (re-badget Fiat). Den nye Opelen er.....ja nettopp! identisk med Citroen’en og Peugeot’en. Dessuten er Fiat’en svært pålitelig med gode motorer og enkel og grei mekanikk. Like greit valg som de andre, men litt gammel modell nå

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-09-11 13:24:14 +0100

Joda, det er mye jeg vet, men poenget var her å gå innom noen av de alternativene som etter min oppfatning kan være mest fornuftige. Det er også sånn at utenpå kan de være nokså like, men inni er det hurra for den lille forskjellen! For Citroen og Pegeuot er det nok at potensielle kjøpere TROR det er en forskjell på kvaliteten når merket i fronten er forskjellig, det gjenspeiles i både antallet biler i markedet og prisnivået som brukt. Smaken er som baken, noen er tydeligvis villig til å betale litt ekstra for løvemerket i fronten. Det synes jeg er litt trist for Citroen, som egentlig er en helt grei bil på alle vis. Den er rett og slett så enkel at den er sjarmerende, litt 2CV følelse!

Med henblikk på Fiat, er det ikke bare den LILLE forskjellen, det er en bil der brukerne får en solid dose med såvel små fillefeil som større og mer alvorlige feil. Det har bla en større aktør som hadde, med trykk på HADDE en del slike biler i sin leasede bilpark fått erfare. For å si det sånn, det er ikke uten grunn at man aldri noensinne kommer til å slippe Fiat Pizzawagen til igjen, en firmabil som står mer på verksted enn den er på veien innebærer tapte inntekter og økte utgifter. Om du vil satse på Fiat i den tro at det er en bil som er likeverdig med Peugeot, jolly fine, smaken er som baken. Billig i innkjøp, men du bør være en over gjennomsnittet dyktig garasjemekaniker. Nei, det burde ikke være sånn, Fiat er normalt sett greie biler.

Mhp Opels Pizzawagen skal det ha vært litt av det samme, og det er ofte en grunn til at de store leasing-aktørene har valgt å ikke tilby Opel som et alternativ til sine kunder. Ja, det kan være så mangt, det kan være dette med at "evig eies kun et dårlig rykte", merkevaren Opel som engang sto svært så støtt blant norske bilkunder er behandlet stemoderlig av såvel GM Norge som merkeforhandlerne. Man kan gjerne tenke sånn at Citroen og Opel er i samme båt her, men min magefølelse sier at Citroen trekker det lengste strået av disse to når det gjelder egenskaper som for meg ville vært viktige om jeg skulle kjøpt pizzawagen. Om det skulle være uklart over, jeg tenker at Citroen vil være alternativet der du får "mest bil" for pengene, her en bil i best mulig stand, alternativt kan du lete til du finner en Caddy med sugediesel. The Bottom Line er at tilsynelatende "identiske" biler" ikke nødvendigvis er så like som vi gjerne vil tro.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar