0

E-Golf og unormal dekkslitasje

spurt 2020-08-31 19:32:48 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Leaser en E-Golf 2019 mod. Har leaset den siden februar 2019 Km-stand 35000. Hadde service på den før sommeren og fikk ikke noen beskjed om unormal dekkslitasje. Måtte inn igjen på oppdatering av batteriet nå i august ( avtalt i juni) da sa vi fra om unormal dekkslitasje ved innlevering av bilen. Fikk igjen bilen og fikk ikke beskjed om hva vi skulle gjøre med dekkslitasjen. Måtte ringe verkstedet og spørre om det. Ja da måtte de ta den inn på 4-hjulskontroll sa de og det måtte jeg betale.... Her er 2 ting som skurrer: 1. De ser ikke over og sjekker bilen hverken 1. service eller ved oppdatering av batteriet, 6 timer. Fruen sier i fra om dekkslitasje men de kommer med bortforklaringer om det kan være veiens standard osv men hvorfor sier de ikke fra at noe må gjøres? Her betaler jeg over 7000,- pr. mnd og får så elendig behandling😠Hva kan jeg forlange av verkstedet? Må jeg betale 4-hjulskontroll selv? Mvh Jan

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-09-01 19:50:25 +0100

Hva som inngår i leasingavtalen eller ei er det første du bør undersøke her! Ellers tenker jeg jo at dersom du betaler 7000 spenn pr mnd for leasing av en E-Golf, er det jaggu så dyrt at du burde kunne forvente at ting som dette er inkludert, subisdiært tenker jeg at jeg ville hatt en meget god forklaring om dette ikke falt inn under bilens ordinære garanti. Ja, det kan skje ting med hjulstillinga om du dulter bort i en fortauskant, men det skal en rimelig hard dult til, det er liksom ikke noe som er veldig vanlig. I min husholdning har vi akkumulerte erfaringer med godt over 1.5 millioner km med en håndfull VW, til dags dato har vi ikke hatt behov for noen 4-hjulskontroll.

The Bottom Line her er at du bør lese gjennom leasingavtalen, dernest tar du en hyggelig samtale med kundeansvarlig hos forhandler og viser eventuelt til kontrakten om det er noe der du kan henge regninga på, og ikke minst: jeg ville definitivt sagt ordet "garanti". Er ikke dette en garantisak, ja da bør man ha en god begrunnelse for dette. Jeg registrer også at det synes å ha vært dårlig kommunikasjon og uheldig kundebehandling her, også det bør du ta opp, spør åpent og ærlig om hvordan du skal kunne få en bedre kunderelasjon ved verkstedet i fremtiden.

Ellers er det nå engang sånn at de som driver med leasing, ikke gir noe som helst ved dørene, det er litt som nettspill: den eneste som tjener på det, er de som driver sjappa, her leasing-sjappa. Dersom du har anledning til det når leasing-avtalen går ut, har det flere fordeler å eie sin egen bil. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger