0

billig pendlerbil?

spurt 2020-08-27 15:13:19 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, holder som sagt på å finne meg en rimelig pendlerbil i 15-20 tusen's klassen, og har derfor bemerket meg peugeot sine 206, 207 og evt 306/307. ihvertfall en bil i den størrelseklassen der, med Dieselmotor. Bilen skal gå over 20000km i året og bør som sagt helst bare fungere og gå "som en Toyota", (har jo som sagt ikkje lyst å bruke min nyinnkjøpte Land Cruiser 150 så mykje til pendling ). er det noken andre bilmerker/modeller som kan være meir driftsikre og drivstofføkonomiske enn Peugeot sine småbiler eller tenker du dette kan vere eit ok kjøp?, synst bilene ser generelt helt greie ut og liker de mykje bedre enn VW sine småbiler. Eg kan være intressert i Hybrid eller EL bil også men da må eg sikkert opp i prisklasse? håper du har noken innspel til ka eg kan gjere ? :) i hovudsak er det 207 eg har sett på, ka bør enn sjå etter med feil og mangler der? og er det 1,4 eller 1,6 diesel som gjelder ?

takker på forhand for svar :)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-08-27 21:46:33 +0200

Nå ville jeg vel ikke akkurat kjørt en 15-20.000 kroners bil med de konsekvenser dette har for alder og sikkerhet, og latt en feiende flott Landcruiser stå i garasjen. Du kan kjøre langt med Landcruiseren for summen av kostnader over si 4 år med "billigbilen", ja, selv om du bare legger inn innkjøpspris og basiskostnader, så blir det penger av det. Dessuten: en eldre småbil som de du ser på her, er ikke det du vil sitte i om du får den berømte idioten bak svingen i fleisen! I det hele tatt: hva er poenget med å ha en Landcruiser nærmest som hobbybil når du visserlig har et behov for en komfortabel og sikker bil for å komme deg til og fra jobb?

Når det er sagt, de Peugeotene du nevner er gjennomgående greie biler, dog skal du være aktpågivende og vite hva du kjøper, grundig sjekk er et nøkkelord her. Ja, det er små og lette biler, men som ellers, alt som har med hjulopphenget å gjøre, bremser, rust må stå på sjekklista. Under panseret er det stort sett greit, men i denne prisklassen er det ikke dumt å ha med seg et multimeter og sjekke ladespeninnga, gjerne også lytte til ekstra når starteren slår inn. Når du er der foran bilen, sjekk frontlysenes reflektorer, og lytt gjerne til motorens gange. Under prøvekjøringen er det en god ting å være årvåken i forhold til clutch og girkasse. "Bare" en clutch vil mange si, helt greit om man kan skifte den der hjemme i garasjen, men om du må ha folk til å gjøre det, vel, da koster det ganske mange fulle tanker til Toyotaen din å skifte den! I det hele tatt, du er på utkikk etter en billigbil, da får du ofte det du betaler for, du kan være heldig, og du kan kjøpe deg et problem. Et kompenserende tiltak for å styre klar det siste er altså grundig sjekk før du i det hele tatt tenker tanken på å signere kjøpekontrakt. Ikke noe kjekt om du hiver 20.000 over til kjøperen bare for å oppleve at du mister skiltene ved første EU-kontroll!

Du nevner også "som en Toyota". Peugeout med dieselmotor er forsåvidt greie, men hvofor skal du plent ha en småbil? Peugeoit 406 er også rimelig i bruktmarkedet, absolutt verdt å vurdere. Ellers kan du legge på en titusenlapp eller to, da kan du plutselig velge blant flere både fjonge og nyere biler fra Peugeot. Det er så enkelt som at frankofilt faller som en murstein i verdi, der ligger formodenlig motivet for at du ser i den retningen. Ellers er det ikke noe i veien for å ha trua på Toyota, men når det gjelder dieselmotorer er Peugeout flere hestelengder foran. Og skal du ha virkelig gode dieselmotorer i en god pendlerbil, ja da ser du hen til VAG, jeg har kjørt Volkswagen noen tiår, utover opp mot de 30 ' i årlig pendlig har jeg kjørt opp til de 70' totalt i året ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar