Bruktbiltrøbbel

spurt 2020-08-24 15:24:08 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Min datter har kjøpt en BMW 520 D 2012 modell fra en bilforhandler, trodde hun..... I annonsen stod det ingenting om at bilen "selges for kunde" Dette ble hun først klar over da hun kom frem til forhandlers lokaler 40 mil unna og kontrakten ble forelagt. Kontrakten er merket med firmaets logo og som selger nederst står oppgitt firmaet samt en av deres selgere. Min datter valgte likevel å kjøpe bilen, og ble ikke videre informert om reklamasjonsmuligheter. To dager etter bilkjøpet fikk bilen den første feilmeldingen, og etter flere feilslag og sjekk hos verksted viser det seg at det er en feil i girkasse som forårsaker dette, oljelekkasje fra automatkasse. Min datter reklamerte selvfølgelig på dette til forhandler, men det skulle vise seg å ikke være så enkelt...... De sier at det er forrige eier som må ta denne reklamasjonen siden den bare ble formidlet solgt gjennom dem. Stemmer det at de ikke har reklamasjonsansvaret når det står ett lite notat med "selges for kunde" i kontrakten? Selv om kontraktens heading og signaturfelt er fra forhandleren, og bilen ble solgt fra forhandlerens lokaler? Forhandleren har etter mye frem og tilbake og etter å ha snakket med forrige eier blitt enig om å sende delene som trengs gratis, mens min datter må betale for jobben på ett verksted...... I tillegg til allerede utført feilsøking. Skal hun finne seg i dette? De sier også at dersom hun leverer bilen hos dem så kan de gjøre jobben gratis, men vi bor jo 40 mil unna og bilen er ikke kjørbar. Er det da forhandler som skal betale for evt. transport av bilen etter forbrukerkjøpsloven? Kan nevne at bilen er chip-tunet og min datter fikk velge om hun ville ha den original eller som den er chippet. Hun valgte å beholde den chippet. Dette bruker nå forhandleren som ett argument for at reklamasjonsretten svekkes....... Stemmer dette? Det ble mange spørsmål her men hadde blitt veldig glad for gode svar.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett