0

Hva familie bil anbefales for lange personer?

spurt 2020-08-23 14:11:04 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei.

Har en Mercedes C-klasse stasjonsvogn 2012 mod, denne begynner bli litt i minstet laget da eg er 198 høy, og barna vokser til (Hendholdvis 9 og 6 år) Om jeg skal sitte ordentlig når eg kjører så blir det lite bein plass igjen bak til barna.

Hva anbefales som familie bil for 4 personer? Ønsker helst nyere enn 2014 modell, 170hk+ firehjulsdrift er alltids ett +.

Vh Frank

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-08-23 15:24:51 +0100

Hei Frank Her kan jeg en sjelden gang dra en Norulf og anbefale Skoda Superb den har all beinplass du trenger og har fått mye skryt for nettopp dette. Resten av kinderegg pakken du ønsker har den jammen også og regner med for en hyggelig pris.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-23 21:20:50 +0100

Trampeklapp for kloke ord fra Kamerat K, Superb har benplass som en limo i baksetet, og har likevel god plass til oss som er litt større enn gjennomsnittet foran! Fåes både med benzinere og fieende flotte dieselmotorer, jeg mener at bilen kler en TDi best, spesielt om den har firehjulstrekk. Automat er bop-bop med dieselmotor, med 2.0 TDI skifter man så alikevel sjelden gir. Benzinerne er forsåvidt også greie, men, et stort men: unngå de minste motorene!!! Dette er en tung bil, selv om ytelsene på papiret ser bra ut med små benzinere hhv 1.6 TDI, det er IKKE nok langs veien! Denne bilen kler best 2.0 TSI eller 2.0 TDI. Sistnevnte finnes med forskjellig ytelse, mener også Superb starter med 150 hk på 2.0 TDI. Ja, 150 hk TDI er faktisk nok, også for en Superb, men du kan få opp til 190 hk med dieselmotor i Superb. Benzinerne peaker ved 280 hk, men glem aldri at "benzinhestekrefter" ikke er riktig det samme som "dieselhestekrefter". Du har mer anvendbar kraft uansett turtall med en dieselmotor....med en benziner må du jage turtall. For noen er det meningen med livet, for oss som har sett lyset og gjerne tar en skvett diesel under armene når vi skal på fest, er det TDI som gjelder. Smaken er som baken!

En ting som er viktig å ha i bakhodet: det er tre generasjoner Superb. Generasjon to er nok den mest aktuelle om man skal gjøre et godt kjøp på begrenset budsjett. Tredje generasjon er en vesentlig bedre bil på alle vis, men den kom såvidt jeg husker først høsten 2015, altså det vi i Norge kaller "2016-modell". T.o.m 2015 snakker vi altså om generasjon to. Også det helt greie biler, men vær ops på at motorene har noe lavere ytelser enn det jeg nevner over, der har du rundt 140 hhv 170 hk med TDI, tilsvarende mindre med benzinerne. Du får også Haldex 4 istedetfor Haldex 5, sistnevnte er et hakk bedre - bla er det alltid litt kraft til bakhjulene slik at responsen er lynrask. Fra tredje generasjon Superb får du også en hel del utstyr, bla et bedre infotainment-system, bedre passiv og aktiv sikkerhet, herunder utstyr som adaptiv cruisekontroll, filholder, nødbremsystem og kollisjonsputer bak. Ja, alt dette er "ekstrautstyr", men siden Skoda priser ekstrautstyret vesentlig lavere enn VW, er mange biler levert med romslige utstyrspakker.

The Bottom Line er at generasjon 2 nok er mest bil for pengene, om du kan strekke budsjettet er imidlertid generasjon 3 en vesentlig forbedret versjon av en allerede god bil. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-24 23:10:43 +0100

updated 2020-08-24 23:11:59 +0100

Kjørte 1988 VW T3 transporter coach 4WD som familie og hyttebil i 20 år. En fantastisk turbil. Like kort som en Opel Rekord, men litt bredere. Fraktet pakker med gulvbord en gang, 4,25 m lengder – inne i bilen med baklemmen lukket! Et helt hyttekjøkken i tillegg til hytteoppakning og to unger, inn med det.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-26 13:28:43 +0100

Jolly fine med en feiende flott bil som T3 Transporter i hine dage, dengang da unnet politikerne det norske folk fremdeles muligheten til å ha en sånn bil med bakseter og plass til familien! I dag er det dessverre innført massiv særskatt for gleden over å ha et baksete, derved blir slike biler sinnsykt dyre her hjemme i Steinrøysa! Dog, joda, dagens Caravelle er en helt fantastisk bil, min arbeidsgiver hadde opptil flere av sorten med TDI i både 2.0 og 2.5 varianten, alltid 4WD. Helt fantastiske biler, dog selv med kun 2 hhv 3 seters versjoner kosta bilene skjorta i innkjøp! Legg til at biler av denne sorten også er litt tyngre, litt større både her og der, med de konsekvenser dette har for driftsbudsjettet. Det gjelder uansett om bilen er den lange versjonen eller den korte, hadde nær sagt som Opel Rakett! Men, som nevnt fra Kamerat Kjell, helt fantastiske biler på mange vis!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar