Nissan Leaf radar/ProPilot kontinuerlig feilmelding
Hei Benny,
Jeg kjøpte en ny fabrikkny Nissan Leaf i januar 2019. Siden vinter 2019 har jeg hatt kontinuerlig feil på ProPilot funksjonen (selvkjøring, adaptiv cruisecontrol, lane-assist mm.)
Birger N. Haug hvor bilen er kjøpt har hatt den på verksted 6 ganger for samme feil, uten å fikse problemet. Forklaringen er at dette er et kjent problem, men at det er en fem-trinn reparasjons sekvens på problemet.
- Bytte kamera
- Bytte sensor
- Bytte ECM/ECU (hjernen til bilen)
- Bytte ledningslett
- Bytte hele ProPilot systemet (hjerne, ledninger, sensorer, kamera etc etc)
De har nå kommet til steg 4, bytte hele ledningsnettet, etter totalt å ha brukt 8 med på å komme dit.
Hvor mye av dette må jeg som forbruker finne meg i? Akkurat nå har jeg bare lyst å heve hele kjøpet eller kreve omlevering av tilsvarende bil.
Dette må kunne anses som samme problem, selvom jeg har forståelse for at de skal få noe tid til å fikse problemet, men vi er nå på mnd 8!