0

For LITE differansetrykk i partikkelfilter

spurt 2020-08-03 19:53:09 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg plundrer med "motorlampa" som begynte å lyse etter en litt tung motbakke. Har nullstilt koden selv med en OBDII sak som samarbeider med Android-telefon. Men det kom til bake, så jeg har fått diagnose på verksted. Det er differansetrykket over partikkelfilteret som er FOR LAVT ! Altså er vel ikke filteret tett ? Noen forslag til løsning uten å svi av et lite statsbudsjett ? Bilen er en MB 200 CDI - 136 hk fra 2012. Hvis noen der ute har gode svar er jeg veldig takknemlig - hvis du bare skal gjette er det i og for seg også artig, men da er det fint om du skriver at du gjetter :-) mvh Helmar.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-08-17 21:42:21 +0100

Tusen takk for bra svar. Dette var nyttig. Jeg skjønner at det er snev av gjetting, men her var det høyt kvalifisert og begrunnet gjetting. Tusen takk. Mvh Helmar.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-13 12:57:55 +0100

Hei Kviasen, og tusen takk for et bra svar. Dette var veldig nyttig. Jeg skjønner at det er litt gjetting, men dette kaller jeg kvalifisert gjetting ! Veldig nyttig !

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-03 20:49:28 +0100

updated 2020-08-03 20:57:18 +0100

Hei Helmar Svarene på forumet dreier seg endel om gjettninger ellers ville det nok blitt vel glissent mellom svarene antar jeg men som Kjell Inge Røkke ville sagt, vil du ha garanti så kjøp en brødrister på elkøp ;-) . Jeg "gjetter" på at du har problem med følerene eller tette rør inn på følerene. Når du setter på tenningen kalibreres automatisk sensorene som registrerer trykkforskjellen inn og ut av partikkelfilteret, hvis det når motoren startes ikke registreres en viss trykkforskjell her forhånds definert av Mercedes for din bil så settes det en alarm kode og du får en varsel lampe eller motorlampe som du sier nettopp på for lavt diff trykk i partikkelfilter. Noen synes det er brysomt å ha dette partikkelfilteret og plukker det bort men man kan ikke lure elektronikken som da må omprogrameres uansett er det ikke helt greit for miljøet eller på en eu kontroll hvis det blir oppdaget. Innmaten i partikkelfilteret kan også fysisk gå i oppløsning og med tiden blåses ut i eksosen bak og da kan det også skje at differansetrykket blir for lite. Uansett blir det umulig å anbefale annet enn å ta en tur til et Mercedes verksted for fullstendig diagnose og skulle det vise seg at du må bytte partikkelfilter eller sensorer så ja da må du jo det.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger