0

Focus 1,0 Ecoboost(alle ikke feriebilers mor)

spurt 2020-07-30 07:08:36 +0100

updated 2020-07-30 10:40:55 +0100

Denne skal man ha hang til adrenalin kick for å sette av gårde på ferie i . Teksten er sakset fra et innlegg jeg tidligere skrev om denne motortypen.

Hei Ønsker bare å komme med en advarsel mot ecoboost motoren som sitter i nyere ford focus fra 2011 og fremover. Pga plutselig bortfall av kjøling er det uvanlig mange focuser som har endt opp med motorhavari. Dette skjer helt uten foranliggende årsak og gjerne på motorvei og uten at man rekker å stoppe ved fks neste innkjøringslomme . Skadene som oppstår i motoren er så alvorlige at motoren må byttes. Dernest kan det oppstå svært farlige situasjoner i høye hastigheter på motorvei uten motorkraft og veiskulder som man kjapt kan svinge av på. Det skal fra Ford sin side ha kommet tilbakekalling for bytte av en kjøleslange som de mener er problemet eller om denne slangen ryker i forbindelse med at motor går varm er litt uvist. Det ligger til salgs 4 stk med havarert motor av denne typen på Finn for øyeblikket men selgerene prøver seg med å være uklare med at fks ukjent årsak, rådebank, demontert plugger men ukjent årsak sier Auksjon Norsk bilkontroll om den de prøver å selge. Jeg prøvde å maile de om dette da det lett kan oppfattes av de som byr at den trenger bare nye coiler og tennplugger så er det bare å tute og kjøre og byr så langt over verdien i en bil der motor må byttes. Auksjonsiden Norsk bilkontroll skulle ha skrevet defekt motor Og så kan de som byr tenke ut resten selv. Ønsker du en focus med denne motoren er det svært mange ting du må forsikre deg om at er i orden , er den importert kan den ha unngått tilbakekalling, mange gidder heller ikke å dra på tilbakekalling da de tenker men motoren funker jo fint nå og skal selge om 2 månder så det gjør sikkert neste eier men nei tydeligvis ikke da man ser alle med defekt motor eller de som står at har byttet motor er alle 1,0 ecoboost modeller. Er ikke alt i orden velg heller 1,6 diesel motoren som er så utprøvd at den trolig går helt frem til neste istid. Kanskje Ford service avdeling burde gitt en forklaring at uanset om de tilbakekalles så er det likevel flere biler som får motorhavari. I utlandet og spesiellt England var Ford og denne motoren Førsteside oppslag i både media og bilblad verden med massive motor bytter, rettsaker osv. Når jeg søker tilbake i Broom spør Benny ser jeg ikke en eneste kommentar om dette.

Mvh Kviasen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-30 08:25:26 +0100

Igjen, virutelle blomster og konfekt! Du skriver veldig godt, på en måte som gjør at selv vi som bare er halvstuderte røvere forstår hva det dreier seg om! Denne epistelen får meg forøvrig til å tenke på en annen motorserie som fortjener tittelen "Motoren fra Helvete": VAG sin kjære 1.2 / 1.4 TSI. Som vi vet...gjennom en årrekke hadde man et aldri så lite problem med kamkjedestrammeren. Dette ble forøvrig retta opp både her og der, men som så ofte ellers...i Norge tok man en "GSG": man satset på at motorene holdt garantitiden ut. Paradokstalt nok fikk denne motoren hederlig omtale med beskrivelser som "verdens beste motor" når den ble introdusert. Vel, "verdens beste" fikk en litt annen ordlyd etter kun kort tid: om ikke akkurat verdens verste, så iallefall en hederlig høy plassering på lista over motorer man IKKE vil ha under panseret når man skal på ferietur!

Og...ja...den ble nevnt i artikkelen...men akk og ve...det er IKKE avgrenset til de bilene som har DSG-kasse, denne motoren fortjener plasseringa på denne gjeve lista helt uavhengig av girkassa!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar