0

Rustproblem og beskrivelse fra deg

spurt 2020-07-29 13:30:31 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, ser du fraråder å kjøpe eller dra på ferie med Mercedes e klasse 1996 - 2010 modell...du nevner også rust angrep i skjermer og panser osv.....til info for deg som er "ekspert"....? Jeg eier en 2009 e klasse...den har ALUMINIUM skjermer og panser bla....ruster jo ikke så mye det...eller ? Viktig og informere om oppgraderinger feks 2007, Facelift med div forbedringer i forhold til rust, blir veldig drøyt og sammenligne en Mercedes e fra 1998 og en fra 2008-9. Du vet sikkert like godt (eller bedre) som meg at det er vesentlig forskjeller og oppgraderinger i løpet av de 14 årene (1996 -2010), blir derfor etter min mening litt useriøst og peke på rustproblemer på deler av karroseriet som har blitt oppgradert med annet materiale (aluminium) i utgaven fra 2007, eller ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-29 16:56:22 +0100

updated 2020-07-29 17:01:28 +0100

Tror artikkelen om feriebil ville blitt vel lang om alle oppdateringer ble nevnt fks når han nevnte Discovery så hadde nok vår alles Benny sikker tatt sjansen på å dra på ferie i den nye som kom i 2018 men at det ikke riktig var poenget med artikkelen. Jo du har rett Mercedes byttet skjermer og panser til aluminium i 2007 så selvfølgelig ruster jo ikke de bitene, om dette var for rust eller vekt besparelse og senket tyngdepunkt er for meg uvist. Men at det var uhorvelig mye blest om E klasse fra 2002 og kanskje til som du sier 2007 hersker det ikke mye tvil om da importøren måtte sette opp egne produksjonslinjer for å bøte på problemene for bytte av diverse karroseri deler og deretter opplakking. Åpnet man et bilblad fra den tiden så kunne man formelig tømme artikklene ut av bladet. Hadde man en slik så ville ingen forhandler ta de i innbytte. Ellers er jo disse bilene evigvarende man ser en og annen med 600 000 km på telleren.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-29 18:18:29 +0100

Vel, korrekt nok rusta en del av disse bilene så man kunne høre stålmarken gnage, men som du forsåvidt gir uttrykk for, Mercedes tok saktens tak i problemet etterhvert, noe din bil helt klart er et rullende bevis på! Jeg tenker jo at det største problemet her var den norske importørens håndtering av garantisaker...sjelden har vel en importør vegret seg så mye for å ta ansvar, at man like godt tok ut stevning mot egne kunder! Ikke bare EN gang, men flere ganger! Ikke f... om man skulle gi noe ved dørene! Gitt det faktum at garantikostnader ikke er noe som renner ut av importørens egen lomme, er dette ubgrepelig, og noe som står øverst på min liste over gode grunner til å unngå å kjøpe Mercedes i Norge. Synd og skam, det er jo feiende flotte biler!

Ellers tenker jeg jo at også Mercedes kan ha godt av både understellsbehandling med hulromsbeskyttelse og løpende etterbehandling. Om artikkelen over temaet "feriebilen fra helvete" skulle vært komplett, burde man nok hatt med en bisetning: dra aldri på ferie med en bil som er eldre enn 5 år uten å være understellsbehandlet i Norge og jevnlig etterbehandlet!

Ellers er det som Kamerat K sier, med den rette motoren er E-klasse evigvarende, jeg vil hevde at bilene som i dag har 600' på telleren lett kan kjøres 600' til uten nevneverdige bekymringer, gitt normalt god oppfølging i form av service, vedlikehold og ikke minst...understellsbehandling.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-29 19:28:50 +0100

Var nok en mørk periode for Mercedes dette som de helst vil glemme, årsak var etter mercedes sin side at det var stansemaskinene som lagde for skarpe kanter i falsene og som gorde at lakk maskinene ikke fikk lakk til å feste ordentelig og således ramlet av og rustprosessen var igang så og si når de rullet av samlebåndet i Stuttgart. For å redde ansiktet i bilverdenen måtte de gå til drastiske tiltak og som trådstarter skriver starte produksjon av aluminiums paneler.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar