0

Ascona c 1,3s, ventiljust.

spurt 2020-07-29 10:02:38 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, har en 83 mod ascona c 1,3s 75 hk, har lett mye på nett og spurt mange i bilverden men ingen er gammel nok til å vite hvordan man justerer ventiler, som rekkefølge, og klaring. Google vet lite og Opel på Jessheim visste ingenting da alt av gammelt data var kastet. Er det lik klaring på innsug og utblåsning , hvilken rekkefølge skal man stille dem inn. Mvh Alfred .

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-29 16:29:37 +0200

Hei Alfred Du finner ikke noe om dette da denne motoren har hydrauliske ventil løftere og ikke trenger justering.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-29 18:39:18 +0200

Tenke seg til....at Opel på Jessheim ikke visste dette :-) Vær ops på at disse noe tilårskomne Oplene kan ha et problem med ventiltetningsringene....du merker det eventuelt på at bilen ryker som en gammel fiskeskøyte, skikkelig med blårøyk. Er du heldig, er din bil såpass ny at dette problemet er rettet opp....jeg husker dessverre ikke lenger når Opel tok tak i dette. Men jeg husker veldig godt en stakkars mann med en nesten ny Opel Kaputt som sto og gråt hos den største Opel-forhandleren i Telemark og Vestfold: bilen brukte flerfoldige liter med olje pr 1000 km. Han hvisket ordet "garanti", og ble møtt med en ekstremt uproffesjonell holdning gitt! En medvirkende årsak til at broder, som dengang hadde Opel i sitt hjerte, aldri mer kjøpte Opel :-) Måtte du være mer heldig med din fjonge veteranbil, ellers ligger det i sakens natur at det er gode grunner til å være nøye med oljeskift / filterbytte ved rett intervall her. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-29 19:35:53 +0200

updated 2020-07-29 19:37:36 +0200

Yepp som Norulf nevner hadde de problem med ventil tettningene men de kan selvfølgelig være byttet på bilen din. Kjennetegn er når du kjører en bit med god belastning i fks 4 gear og så lar du den henge på gearet ned en bakke og hvis det da kommer mengder av eksos ut bak når du drar på igjen så er de modne for utskifting. Setter man trykkluft i tennplugghullet så kan de byttes uten å demontere toppen.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar