0

Kvalitet og pris

spurt 2020-07-27 06:06:23 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, vurderer å kjøpe BMW X1 xDrive18d (136hk) aut Advantage Edition. 2014 mod. Gått 64000.

Er dette en bra bil? Hørt at BMW er dyrt å ha på verksted.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-27 08:22:21 +0200

BMW er nok litt dyrere å ha på MERKEVERKSTED enn et par av knkurrentene fra landet der man spiser Sauerkraut og så videre, men det finnes tredjepartsverksteder som virkelig "kan" BMW, sånn sett er det en fordel med en populær bil. Det som kan gi litt spenning i kvadragen, er motorene, spesifikt kamkjedet om jeg ikke husker feil. Om du søker litt på dette og andre forum, finner du hvilke motorserier det dreier seg om...greit å vite FØR man kjøper. Ellers er det som med alle andre biler: ta vare på bilen og den tar vare på deg!

Jevnlig service og understellsbehandling hører med, ellers har jeg latt meg fortelle at automatkassa hos BMW er av den sorten som liker flushing. DEt koster å være kar, på den annen side sett: om du regner og dividerer kostnadene på antall kilometer, er det slett ikke så ille å ha BMW. Det er sånn man må se det, også Toyota Corolla koster om du server den på merkeverksted. Om du vil ta vare på bilen og ha et fornuftig budsjett, finn et velrenommert tredjepartsverksted som kan BMW. Da får du også hyggeligere priser på deler, det er som flere andre merker: samme deler, men uten BMW-merket på emballasjen gir vesentlig lavere pris. Du kan mao ha et helt greit budsjett, også som BMW-eier. Men sjekk dette med motorene. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-27 10:12:25 +0200

updated 2020-07-27 10:17:15 +0200

Det med register kjede mener Bmw selv at de har fått kontroll på til 2014 model som du nevner her men egentlig er det jo bare tiden som vil vise dette da. Kassene som mest likte flushing var ZF6 HP26 kassene de hadde noen nykker med at belegget i converter ble glasert som følge av at oljen ble foringet og mistet noe av evnen til å holde på friksjonen mellom fiber og stål lameller i kassen. De nyere ZF8 trinn kassene har forbedrete komponenter med blant annet flere lameller i converter og lider ikke like mye av oljekvalitet foringelse som ZF6 gjør. Men kassene liker likevel et oljeskift nå og da kanskje på rundt 100 000 km fordi om Bmw hevder de er fylt for livstid(de mener egentlig i de 5 år garantien gjelder). Ang service er det jo bare å shoppe rundt på priser og foruten at dyre spesial deler fra Bmw må brukes så er det egentlig ikke spesielt mye større kostnader med Bmw enn andre merker men litt for navnet må man kanskje ut med ;-).

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar