0

Dieselpartikkelfilter

spurt 2020-07-25 17:05:26 +0100

anonym bruker

Anonym

Har en 11/2007 126hk som har gått 120.000km. Har så langt ikke hatt promlemer med filteret. Jeg har mye småkjøring med ca syv km hver vei til og fra jobb. Motoren blir nesten helt varm hver dag. Det jeg gjør er å bruke et lavere gir en normalt slik at turtallet blir høyere, noe som gir litt høyere forbruk, men jeg tror dette er med å holde partikkelfilteret renere. Stemmer dette? Mvh Frank

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-26 13:10:26 +0100

updated 2020-07-26 18:45:57 +0100

Hei Frank Jada kan kanskje være noen teknikker som kan bedre levevilkår for partikkelfilter men brenner man diesel så blir det uansett generert en viss mengde i forbindelse med forbrenningen og da veldig avhengig av motor temperatur. Motorvarmer er nok en av de beste måtene for å bedre situasjonen ang forbrenning av dieselen men at motoren går litt lettere ved å velge høyere gir vil jeg tro at kan være gunstig også. At glødeplugger alltid er i god stand er en annen ting som hjelper godt samt at olje of luftfilter ihvertfall skiftes på anbefalt intervall og at oljen er i samsvar med fks anbefalt vinter grad av fabrikant.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-27 08:41:37 +0100

Som vanlig kloke ord fra Kamerat K, legg til at korrekt spesifikasjon på olja er en kritisk faktor her, disse miljøgreiene liker ikke riktig alle tilsetningstoffene som finnes i forskjellige oljesorter. Nå har vel ikke Toyota lagt seg på denne "bølgen" med "longlifte-service", den eneste veien ut for alt snafset som samler seg i motorolja, er ut gjennom tappepluggen og ut med filteret. Alltid filterbytte ved oljeskift, maks kjørelengde mellom oljeskifte 20.000 km, gjerne 15.000 er en klar fordel. Ellers tenker jeg jo at du har et greit kompromiss når du sier ET gir lavere enn du ellers ville valgt, da snakker vi om at du holder turtallet mellom 1500 og 2000 o/m. Jeg ville ellers skaffet meg motorvarmer om du ikke allerede har det, det er en fordel for både komfort, motorens indre liv og ikke minst...DPF. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-27 08:43:35 +0100

Legg til at elektrisk motorvamrer ikke koster allverden, tipper vi snakker om halvparten av et DPF. Den sparer seg inn ved redusert drivstoff-forbruk i løpet av et par vintere, også en dieselbil bruker litt mer diesel på småkjøring om vinteren. Men kjøp MED MONTERING, dersom du ikke er en over gjennomsnittet handy garasjemekaniker kan det være et par utfordringer ved monteringen!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-11-10 02:52:13 +0100

Som du sier, geometry dash lite vil motortemperatur ha stor innvirkning på forbrenningen av dieselen. Dieselpartikler dannes når dieselen ikke forbrenner fullstendig. Dette kan skje hvis motoren er kald eller hvis drivstoffblandingen er for rik.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger