0

Er Mercedes E220d avantgarde 2017-modell noe å satse på?

spurt 2020-07-03 18:46:35 +0200

anonym bruker

Anonym

Bilen har gått 301000 km. Prisen er kr190000. Bilen fremstår som velholdt, en eier.Komplett servicehistorikk medfølger. Alle servicer er utført på Bertel O. Steen. Sommer og vinterhjul medfølger, eu-godkjent til mars 2021.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-04 08:51:06 +0200

Her ser man formelig for seg taxi-skiltet som lyser på taket og braketten til taksameteret som står igjen :-) 300' er relativt lite for en taxi, jeg ville spandert en telefon til første eier for å verifsert hvorfor den er kjørt såpass lite: er det muligens en taxi-eier som har kjørt mest sjæl og ikke har en drøss leiesjåffører....eller er det kanhende en taxi som i alt det vesentligste er bykjørt med en drøss leiesjåffører? I førstnevnte tilfelle er det hipp hurra, i det andre tilfellet er det iallefall god grunn til å be om en grundig tilstandsrapport - ikke en av tippe-tegn-kryss typen. Jeg regner med at du kjøper bilen direkte av første eier, sørg for kontrakt....og vær klar over at drivlinje-delen av en "superkasko" eller lignende ikke dekker her....dertil er bilen kjørt litt for langt.

Ellers dreier det seg jo om en kvalitetsbil som er konstruert for å holde en stund. Ja, kjører du et par hundre tusen til kan du påregne utgifter som automatkasse, turbo, startmotor, starter, gjerne også opphengsdeler, og det koster å være kar, spesielt med stjerne på panseret. Når det er sagt, E-serie er ikke av de med mest glans i stjerna, og jo lenger du eier en slik bil, jo lenger du kjører med den, jo lavere blir gjennomsnittskostnaden pr år, pr kilometer. Gitt at du sjekker bilen så godt det kan la seg gjøre FØR kjøp og ellers sørger for løpende understellsbehandling og alminnelig godt service / vedlikehold, kan du glede av en ex-taxi lenger enn lenge.

The Bottom Line er at en bil som dette på ingen måte er lett å selge igjen. Det er en bil du i utgangspunktet må planlegge for å eie en god stund, det er nå engang sånn at altfor mange får angst og kvelningsfornemmelser når en bil er kjørt over 100.000. Det er det egentlig ingen grunn til, flere av de bilene jeg har hatt opp gjennom åra har vært kjørt 2-300.000 når jeg overtok dem, og jeg har for vane å kjøre mine biler rundt de 4-500' før de går videre til neste lykkelige eier eller blir spiker, alt ettersom. Minst to av bilene jeg har solgt videre har passert de 700' før de ble spiker, så ja, en god bil dør ikke, den finner bare nye, lykkelige eiere. Men å finne noen som vil kjøpe en bil som er kjørt litt....det er på ingen måte enkelt, prisen blir deretter. Det er jo derfor du ser på denne bilen også, prisen er jo egentlig grei. Det gode er at da er det aller meste av verditapet allerede tatt, om du kjører bilen i si fire år og hiver den har du omtrent det samme verditapet som du kunne opplevd i løpet av det første året med en tilsvarende, ny bil. Om du har økonomi til å passe på en slik bil, vet hva du går til og er nøkternt optimist, kan dette fort bli en god opplevelse. Alternativet er selvfølgelig å ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar