0

Tectyl behandling(Norulf)

spurt 2020-07-01 20:30:36 +0100

updated 2020-07-03 14:06:01 +0100

Hei Ser du engasjerer deg ang tectylbehandling av bil, jeg har en 2006 Ford Transitt Connect som er angrepet av rust i kanaler(vanlig problem på disse), hvis jeg kjører den til et firma som behandler kan jeg være sikker på at de fks fraråder på grunn av at rustangrep er kommet for langt og sier kom tilbake når kanaler er byttet eller kjører de bare på uansett. Bor i Kristiansand og du nevner noen der som er bra. Har hørt det er mye ymse aktører der ute så hvem kan man egentlig stole på. Transitten er en grei bil den men våre veier må jo til slutt skilles men ville jo gjerne hatt den litt til. Passer jo aldri å bytte bil og det som er bra for miljøet er jo å bevare det man har lengst mulig isedenfor å kjøpe ny elbil som krever enorme resurser å produsere og samtidig forlenge levetiden på den bilen man har allerede. Er jo blitt el bil hysteri der ute og mange tror jo de slår et slag for miljøet men så feil de tar, først ryker det vel et par barnearbeidere i Kongo for hver bil samt at når du står å tanker strøm spør du deg selv hvor den kommer fra den kan jo like gjerne komme fra et kullkraftverk nedover i Europa da vi må netto importere strøm på dagtid. Har de en måler på bilen som nekter å ta imot strøm fra annet enn fra vind, vann eller solkraft og tar taxi videre til jobben hvis så er tilfellet nei neppe. Og hva med de enorme utfordringene som ligger litt frem i tid når alle de kanskje millioner av batterier skal saneres. Yours througly Khaleesi

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-03 13:01:26 +0100

Nja...det er så enkelt som at så lenge bilen ikke ruster vekk, er ofte "resten" bare moro. Om du så må bytte en motor eller en girkasse, er kostnaden marginal i forhold til å sveise rust. Mao er understellsbehandling en god investering, den sørger for at bilen lever lenge i landet og at du kan le hele veien til banken når du etter mange gode år lar bilen gå videre til neste lykkelige eier, eventuelt lar den bli spiker...alt ettersom. Med lang eiertid minimaliserer du årlig verditap, i tillegg er det attpå til bra for miljøet! Som vi vet, du kan kjøre en ganske så grei dieselbrenner rundt 5-600.000 før vi har en break-even med utslippene fra kun produksjonen av en Tesla X....og da ser vi ikke engang på all dritten som batteriene uvegerlig fører med seg. Du har også et vesentlig poeng: når sånn omtrent 50 % av verdens strøm kommer fra kullkraft, er tiden absolutt ikke inne for å skifte ut kjøretøyparken med elbiler. For ikke å snakke om det faktum at det pr i dag ikke er et eneste land som har et robust nok distribusjonsnett for elektrisk kraft til å bygge ut tilstrekkelig ladeinfrastruktur. Det gjelder også Norge...vi snakker om kolossale investeringer og mange, mange tiår før vi er der. Fort gjort å glemme for elbil-fansen, men ting må nødvendigvis ta tid.

Men, til dette med RUST: en ting man skal være klar over, er at den eneste måten å "ta" rusta på, er å skifte ut de delene på bilen som har utbredt rustdannelse. Dessuten, det eneste du kan være sikker på, er at den rusta du ser, som regel bare er toppen av isfjellet. Ja, det er forholdsvis kurrant å skifte ut et par kanaler, men f.ex rust i bilens hulrom ser du ikke, merker du ikke, før den når et kritisk nivå. Det vil heller ikke en "rustsveiser" se....jevnfør f.ex VW fra begynnelsen av 80-tallet: de hadde noen helt fantastiske rustfeller i hulrommene rett bak forhjulene og rett foran bakhjulene. I dette området er bilens bærende konstruksjoner forankret, i dette området er f.ex festene til bakakslingen. Fra fabrikken hadde man attpå til gitt beng i å sette inn dreneringshull osv, gjett om dette er en høydare når du demonterer bakakslingen for å skifte foringer! Det kan skje den beste, det har skjedd meg...resten av bilen var forholdsvis grei, jeg kjøpte bilen ved kun 300' kjørte km og fikk den understellsbehandlet...med bla boring og innsetting av dreneringsplugger i nettopp dette området med rustfellene. Men...et stort MEN....den gang hadde vi ikke fiberoptiske kameraer osv å hjelpe oss med, så jeg fikk IKKE sjekka disse hulrommene....gjett om jeg ble lang i trynet når det var på tide å skifte disse foringene i bakakslingen og det viste seg at godset var i tynneste laget!

DERFOR....ta en GRUNDIG egensjekk FØR du bruker penger på å skifte kanalene! Ja, han jeg vet om sier fra ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar