0

Hva må man være obs på ved kjøp av Audi R8

spurt 2020-06-28 23:12:16 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny.

Drømmebilen min er første gen Audi R8 med 4,2 FSI motoren og manuell kasse. Nå nærmer sparekontoen seg stor nok til å kunne realisere drømmen. Er det noe man må være særlig obs på med disse bilene? Dyr forsikring og service er en selvfølge og regnet med i budsjettet. Er det noe annet jeg bør se etter/være obs på når tiden for å realisere drømmebilen kommer?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-29 11:18:03 +0200

updated 2020-06-29 11:27:10 +0200

Hei Yepp sjekk historikk hvis den har vært en raskest ut av lyskryss racer i sitt forenhværende liv så sjekk den grundig. Er det derimot en eier som kan fortelle deg i timevis og med millimeterpresisjon om hvor godt den er ivaretatt og hvor nøye den er vasket og satt inn alle gummi tettelister i dører med talkum en gang i uken og har en hel bibel med kvitteringer på servicer og lignende sirlig satt inn i alfabetisk rekkefølge i en a4 perm så kjøp heller den Tfsi motorene kan ha oljeforbruk så undersøk dette nøye og sjekk for all del at alt det elektriske og elektroniske virker. Dekkslitasje kan være kostbart så sjekk dette og juster hvis nødvendig.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-29 11:20:50 +0200

Disse bilene vil jeg tro er generelt godt vedlikeholdt og passet på. Slik som "superbiler" gjerne er. Selvfølgelig skal en slik bil ha komplett servicehistorikk, og en generell nøye sjekk av alt er i orden. Da snakker vi om alt fra dekk til klimaanlegg og tidligere skader. Men det er noen få svakheter som bør sjekkes litt nøye opp uansett. Når det gjelder motoren så har det vært trøbbel med bærelagrene på noen få biler. Hør etter unormale ulyder. Rørene til oljekjøleren på venstre side kan ruste og lekke. Feil på coiler har også forekommet og forårsaker motorfust. Sjekk også radiatorene nøye. Lekkasjer er ikke uvanlig. Sjekk også clutchen litt nøye og at bilen ikke skraper i girene. Sjekk litt ekstra nøye kuler og foringer i forstillingen. R8 er ømfintlig på dette. Mye av forstillingen er i aluminium og noe i stål. Dette kan irre / oksidere og være vrient å demontere. Feil på de elektronisk styrte støtdemperne er også en vanlig feil på litt eldre R8. De er dyre og må byttes parvis. Verdt å sjekke nøye opp i det også. Lykke til med kjøp av drømmebilen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar