0

Trimme en a4 b8 2008

spurt 2020-06-25 23:09:46 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Har veldig lyst til å begyne å mekke på bil, men vet ikke hvor jeg skal starte. Vurderer å kjøpe meg en bil som det er lett å mekke på og som ikke er så avansert, men vet ikke hva slags bil dette er. Kan du anbefale noe som er lett å begynne å mekke på og så lærer jeg meg kanskje mer om det i tilleg. Etter jeg har fått litt mer kunskap om mekking så vil jeg gjøre så bilen min får litt mer hk en orginalt. Vurderer å kjøpe meg en Audi A4 B8 2008 modell. men er ikke helt sikker enda. Vil prøve å ende på rundt 250-300 hk, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Kan du gi meg noen tips og kanskje si hva jeg må starte med? Vil også ha skikkelig grom lyd på bilen, men vet heller ikke hvordan jeg skal få til det. Så grom som mulig på en slik motor. Tusen takk!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-26 11:30:07 +0100

updated 2020-06-26 11:31:22 +0100

Bilen jeg viser til på finn er en snarvei for å se hva som må gjøres for å oppnå 280 hk gjerne kalt tuning steg 3 der større turbo større intercooler og større dyser må monteres. Eksos manifold byttes gjerne til grenrørsmanifold for bedret flow også. Merk at det står nyoverhalt motor og det må også til, gjerne med forsterkede stempler og råder og en portet topp. Poenget er at det blir en bratt lærekurve hvis man tenker på å gjøre dette selv fra scratch og ett og annet stempel som flyr ut av siden på motorblokk er ikke uvanlig med totalhavari som følge og da må du som Norulf velmenende som alltid nevner enten tjene veldig godt og helst bo gratis hos dine foreldre på gutterommet eller ha en alltid villig banksjef som nabo før du tenker på å gi deg i kast med dette prosjektet. En lei tendens med en slik bil er jo at den formelig skriker etter å bli kjørt fort den liker seg trolig ikke under si 180 km og passer best å eksprimentere med på track day på Rudskogen og lignende arenaer for sånt. Øvrigheta blir fort lei av at du kjører for fort og kan inndra førerkortet ditt av barmhjertighet for lang tid så du unngår å skade deg selv. Vel står ikke på råd her avgjørelsen tar du nok selv kjenner jeg si en 19 åring rett ;-)

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hva slags bil burde jeg starte med, tenker å kjøpe en gammel volvo, men vet ikke om det er det lureste. Vil ha en lite komplisert bil som jeg kan ta fra hverandre og lære

Simen2134 gravatarbildeSimen2134 ( 2020-06-26 14:28:28 +0100 )rediger

Volvo 740 turbo intercooler sånn ca 1990 ish kan være et greit utgangspunkt :-) Mvh Kviasen

Kviasen gravatarbildeKviasen ( 2020-06-26 15:11:11 +0100 )rediger
0

besvart 2020-06-26 10:30:52 +0100

Jeg tenker jo at det kan være fornuftig å begynne med alminnelig vedlikehold på den bilen man har, og utsette det derre med å fylle stallen med hestekrefter. Skaff deg grunnkunnskapen først, og lær deg gjerne litt mer om hva som egentlig skal til for at bilen skal være både trygg å kjøre med og ikke minst...bibeholde et minimum av driftsikkerhet. Om du sjekker bilen Kamerat K viser til på finn, ser du en lang smørbrødliste...det er litt av det som må til for at ting skal fungere. Vær også klar over dette med at ting SKAL godkjennes av det kgl norske biltilsynet...du vil IKKE komme ut for en ulykke med en bil som har dobbelt så mange hestekrefter som den er godkjent for! Ved såvel tingskade som personskade kommer hele gullrekka av paragrafer i både straffeloven og erstatningsrett inn i bildet, og forsikringen gjelder IKKE...så enkelt og brutalt er det.

Jeg merker meg også dette med ønske om "grom" lyd....vær klar over at alt som minner om lyd er en skikkelig purke-magnet! Det formelig lyser ut av øya på øvrigheta og de kommer ikke pent bort og spør deg om førerkort og vognkort....først river de skiltene av uten pardong. Det finnes faktisk godkjente løsninger, det er ingen snarveier her....alt koster penger, virkelig store penger.
Å kjøpe en mer eller mindre ferdig bil der det meste er godkjent kan være en fornuftig vei å gå, men vær ops på at ting som blir "trimma" eller "optmialisert" kan gi et krevende bilhold. '

Til syvende og sist koker det ned til at du enten må tjene godt, eller bo billig, leve billig og forsake ganske mye for å kunne betale det moroa koster. Avslutningsvis vil jeg bare tilføye at jeg har vært en smule gal sjæl, dog først og fremst med motorsykler. Jeg stoppet i tide...sier ikke mer. Men kunnskapen jeg skaffet meg, verktøyet jeg kjøpte, har jeg ennå. Derfor....et velment råd: ikke kjøp det billigsste verktøyet du kan finne....også Biltema har to-tre prisklasser der det blir bare bedre og bedre. Jeg har selv bla et Hazet pipesett som min gamle far skaffet seg på 60-tallet, det er godt som nytt den dag i dag! Godt verktøy kan holde flere generasjoner, kjøp litt eller litt og ha fokus på kvalitet fremfor kvanitet....du kan faktisk gjøre det meste med si en 50-kilos verktøykasse.

Alle gode ønsker, glem aldri å tenke sikkerhet, sikkerhet og atter sikkerhet!

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hva slags bil burde jeg starte med, tenker å kjøpe en gammel volvo, men vet ikke om det er det lureste. Vil ha en lite komplisert bil som jeg kan ta fra hverandre og lære

Simen2134 gravatarbildeSimen2134 ( 2020-06-26 14:28:22 +0100 )rediger
0

besvart 2020-06-26 05:51:47 +0100

Hei Du lurer på hvor du skal begynne da er mitt råd skaff deg masse verktøy, utstyr og en garasje eller du kan leie deg en plass og da helst med løftebukk. Kjøp premium abonement på youtube og se alle filmer om emnet. Ønsker du en snarvei så se på bilen under. Finn kode:178427529

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hva slags bil burde jeg starte med, tenker å kjøpe en gammel volvo, men vet ikke om det er det lureste. Vil ha en lite komplisert bil som jeg kan ta fra hverandre og lære

Simen2134 gravatarbildeSimen2134 ( 2020-06-26 14:28:17 +0100 )rediger

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar