0

Kjøp av VW ID 3

spurt 2020-06-22 07:21:13 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei vi skal bytte vår e-Golf i en ny ID3 nå. Ikke fordi vi ikke er fornøyd med Golfen, men fordi det frister med mer rekkevidde. Nå ser jeg at prisene på ID varierer veldig mye, 100 000 kroner fra rimeligste til dyreste utgave. Vet du hvorfor det er så stor forskjell? Hvilken utgave vil du anbefale?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-22 10:42:19 +0100

Heisann! Jeg la også merke til at det er et stort prisspenn på ID.3. Det er nok også litt spesielt i og med at det "bare" er tre utgaver nå i starten, av det VW selv kaller 1ST. Altså en førsteutgave.

Veldig mange nordmenn har ventet lenge på denne bilen. Dette er også en ekstra viktig modell for Volkswagen, ettersom den er først ut i det som skal bli en hel familie av ID.-biler.

Som vi i Broom skrev om i forrige uke, ser prisene slik ut:

ID.3 1ST. - 351.900 kroner.

ID3 IST. Plus - 404.000 kroner.

ID3 1ST. Max - 452.200 kroner.

Her er det faktisk bare utstyret som skiller. Alle de tre har samme batteripakke og rekkevidde, 420 kilometer etter WLTP-målemetoden.

Så vidt jeg skjønner, regner importøren med at det er Plus-utgaven som blir bestselgeren i starten. Det er kanskje ikke så rart, vi nordmenn er jo generelt veldig glade i mye utstyr. Men jeg vil nok også tro at ganske mange vurderer den rimeligste. For 351.900 kroner er dette mye bil for pengene. Hvis du bare skal se på prisen, fremstår dette fort som det beste kjøpet av disse.

Max-utgaven til over 450.000 kroner har i realiteten ganske mange tøffe konkurrenter. Tesla Model 3 er en av dem, vi kan også ta med biler som Kia e-Niro og Hyundai Kona. Ja, det er faktisk ikke veldig langt opp til Audi e-tron 50 heller, selv om du der må ta høyde for en god slump utstyrs-penger i tillegg.

Kjapt oppsummert: Hvis utstyr ikke er så viktig for deg, mener jeg det kan være smart å gå for billigste versjon her. Du får samme plass og rekkevidde, og bilen fremstår heller ikke som ribbet.

Blant standardutstyret er 18” lettmetallfelger, full-LED frontlykter, parkeringssensorer foran og bak, kjøreassistentpakke, 2 USB type C-uttak, oppvarmet multifunksjonsratt, varmepumpe, ambientebelysning, nøkkelløs start, navigasjonssystem og baksete delt 60/40.

Ønsker deg lykke til med valget!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-22 16:44:11 +0100

Hva i alle dager er det med "rekkevidde" og elbiler...her står jubelen i taket om man kommer opp i en rekkevidde som matcher en 60-talls benziner...altså 3-400 km :-) Kan ikke dy meg, om rekkevidde frister, kan jeg anbefale å kjøpe en feiende flott brukt Passat B5 TDI, eventuelt M6 Bluemotion....begge har en oppnåelige rekkevidde i trakten av 1700 km ved normal kjøring, ved ekstrem økonomikjøring er det satt rekorder i trakten av 2200 km med begge :-)

Ellers er ID en feiende flott bil, gitt at dere har et kjøremønster der dere ikke møter jevnlige utfordringer med logistikken vs lading med elbil, løp og kjøp!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger