0

Lengere fjærer på passat med sportsunderstell?

spurt 2020-06-21 22:42:39 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg lurer på om det går greit å montere lengere fjærer på en passat 2.0 tdi r line med sportsunderstell? syntes den er alt for lav.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-22 10:36:57 +0200

updated 2020-06-22 11:46:21 +0200

Hei Joda går å bytte fjærer men masse hensyn må samtidig taes, man må vite om andre deler av opphenget også er tilpasset som du sier sports understell. Normalt er fjærer, støtdempere, krengnings stabelisator og kanskje stab stag, foringer og til og med bærebruer tilpasset dette da hjulvinkler må avpasses bilens høyde. Som du ser er det noe logistikk som må til hvis du skal gjøre dette ordentlig og forsvarlig ellers kan bilen bli farlig å kjøre med og dekkene kan slites ut raskt. Er jo litt uvanlig å heve bilen da alle jo normalt vil senke den men som sagt alt er mulig bare man tar litt forbehold. Du må snakke med en Ww forhandler det er bare de som kan gi deg fulstendig svar her og er du heldig er det kanskje bare fjærene og hjulvinklene som er tilpasset det lavere oppsettet. Husk samtidig på at når du skal selge så forventer kjøper at bilen har dette sports oppsettet så kommer et nytt problem da. Rådet mitt er hvorfor tukle med noe som virker :-).

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-22 16:40:18 +0200

Som Kamerat K sier, man skal IKKE tukle med noe som fungerer....det kan fort ende med gråt og tenners gnissel. "Sportsunderstell" innebærer mer enn bare progressive fjærer og senking av biilen, i ditt sted ville jeg vurdert å bytte bilen ved passende anledning fremfor å tukle. Nå er jo heller ikke en vanlig Passat spesielt høy, du må kanhende ha en Alltrack eller sogar konvertere til Touareg for å få den bakkeklaringen du ønsker deg. Det blir litt som det derre med noen som liker mora, andre dattera: noen liker biler der kumlokka kiler i rumpa når du kjører over dem, andre synes det er mer fornuftig med si 12-16 cm bakkeklaring, det er jo det vanligste.

Så har vi de som synes SUV er meningen med livet, for min del tenker jeg at det beste er en middelvei, min bil har en bakkeklaring på 14-15 cm, da er den forhøye 2 cm fra fabrikk. Også det en VW, men noe kortere akselavstand enn din Passat. Da fremstår den ikke som spesielt lav, jeg tenker jo at din bil nok ikke er ekstremt lav, men lengden og muligens lavprofildekk vil gi inntrykk av at den er lavere enn den virkelig er. Jeg ville hatt litt is i maven, man bytter ikke bil i tide og utide, men neste gang du handler bil setter du opp en liste over ting du vil ha....og ting du IKKE vil ha. Ta deg også tid til grundig prøvekjøring, så blir du fornøyd i mange år fremover skal du se!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-23 15:16:19 +0200

updated 2020-06-23 22:36:40 +0200

Ja suv er selveste meningen med livet for oss som er lei av å krype ned i en bil og bli holdt fast av trange seter som klemmer på alle de feil plassene og der nesetippen såvidt er i linje med overkant av instrumentklokkene og der man må krysse fartsdumper omtrent som en seilbåt må krysse i vinden for å passere. Jeg liker suv og jo større jo bedre, og hvis noen skulle lure på hvilken jeg har er det blant andre en Discovery 3. Det gjør noe med en når man kommer duvende som Aladdin på sitt flyvende teppe med 2,7 tonn bil der luft fjæringen stiller seg slik at du lettest mulig kommer inn og ut samt at det er ordentlig gripehåndtak rund om til hjelp for alle som vil være med en tur. Man kan beholde Arnardo flosshatten på og drømme seg bort til England på herreklubb og fasanjakt på et gods i Scottish higlands med en Engelsk lord. Men man må være der for å forstå det , ikke fysisk men mentalt og altså se hva bilen gir tilbake til deg som eier. Hva den koster i form av utgifter og reprasjoner er en annen historie og er nok nevnt en og annen gang på forumet her.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-24 08:47:10 +0200

Vel, smaken er som baken, jeg slutta vel å kjøre lastebil når jeg var rundt 30 :-) Ellers har du selvfølgelig et poeng, det finnes biler som matcher din malende beskrivelse, bla er det en trend med å hive på bokstaver som "R" eller "SPORT" og levere biler der man må være dverg for å komme inn i bilen....få plass i setene....og så videre. Med sånne biler knekker man også både deksler og bånnpanner når man møter en middels norsk fartsdump - skikkelig "Ferrari-følelse"!

Men det finnes faktisk greie kompromisser også :-) Jeg tenker jo at selvfølgelig, det kan være en stor glede og fryd med en svær Discovery, spesielt om man har svær garasje full av verktøy og har tilstrekkelig kompetanse og erfaring til å kunne glede seg over å ha en bil som er det reneste Kinder-egget: hobby og et feiende flott fremkomstmiddel i ett! Dog, alt med måte, jeg har nok litt mindre garasje enn deg, litt mindre verktøy og ikke minst, jeg har dessverre IKKE vært smart nok til å skaffe meg et fagbrev som mekaniker på veien, jeg er bare sånn passe selvlært. Da gjelder det å kjenne sin begrensing og satse på en litt enklere bil!

Jeg tenker at nettopp det å finne en bil man selv er fonrøyd med, er selve meningen med livet. Iallefall den delen av livet som har med "bil" å gjøre. Mer komplisert er det ikke, Og for å unngå å sitte med skjegget i postkassa og grine fordi bilen egentlig ikke passer til kroppen....hva er mer naturlig enn å legge ned mengder av tid i å finne en grei bil som man kan ha i år ut og år inn uten problemer? Altfor mange legger ned hundrevis av timer på å finne "den rette" mobiltelefonen eller andre duppeditter....men du og du.....de samme menneskene kjøper bil og bolig på impuls :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar