0

Bmw registerkjede

spurt 2020-06-17 08:02:02 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Er det ikke litt underlig at samtlige BMWer som er en av verdens mest solgte bilmerke har store problemer med registerkjede? Etter det jeg har lest gjelder dette nesten samtlige BMW er fra år 2004.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-17 08:35:46 +0200

Nja, det er ikke underlig at en stadig sterkere trend i retning av standarisering og derved også et begrenset utvalg av underleverandører av spesifikk deler har konsekvenser. For ikke å snakke om at dette med å tjene penger rykker stadig høyere på lista over alle virksomheters målsetninger! Ta f.ex dette med rustbeskyttelse fra rundt år 2000 og oppover,sinkslipp, uvanlig stor slitasje i hjulopphenget på enkelte biler, motorer og girkasser der en katastrofe venter på å skje! Slike ting finner du i de beste, enn si de fleste, gode familier, til og med hos BMW! Det gode er at bilfabrikantene stort sett forsøker å lære av feilene og bli bedre! Det vi som kunder kan gjøre, er å undersøke så godt vi bare kan, og velge gjennomprøvde konstruksjoner der slike ting er rettet opp.

Ja, det blir kanhende litt mindre spenning i kvardagen da, men heller en "kjedelig" bil enn det nyeste nye som gir h..... gjennom hele den tiden man eier bilen!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-17 10:23:01 +0200

updated 2020-06-17 10:39:30 +0200

Hei De hadde problem med de 4 sylindrete bensin motorene før 2004 også. Uansett gjelder det ikke alle Bmw og modeller men ser ut som at økende motorkraft spiller inn her. Ingeniørene designer motorene med deler og matrialer spesifisert av dem, produksjonsmetoden er også lagt rettningslinjer for og kan hende det med vekt og bruk av tilstrekelig matrial kvalitet blir kompromitert av andre årsaker som fks pris. Og så er det med oljen da, er den virkelig så bra som vi tror og holder den virkelig mål i 30000 km som en longlife olje er garantert for. Kanskje han som blandet oljen hos Castrol ble trengt og ikke rakk toalettet :-). Ingeniørene kan prøve men ikke med sikkerhet forutspå sansynlig livslinje på de forskjellige komponentene og uansett ville de måtte anta at komponentene var 100% feilfrie. Når vi kommer til et kjede må flere ting stemme og bare en liten herdefeil etter at smijerns essen skal fylles på med kull på mandags morgen etter helgen kan drastisk foringe levetiden og blir tikkende bomber ang kostnad med å bytte motor. Det med kullfyrt smijerns esse greier jeg ikke å bakke opp helt men ilustrerer at når vi stadig nærmer oss tålegrenser for matrialer og produksjons metoder så øker feilmargin betraktelig. Hvordan greier man å få: Fjærlett, umenmeskelig sterkt, billig og lett å kjapt å produsere og garantert aldri ryker, tror Norulf skal tygge en stund på dette kinderegget før han som meg må innrømme at nei finnes ikke. Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-17 14:11:30 +0200

Helt korrekt, en feilfri bil finnes ikke!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar