0

Jeg ser meg blind på Finn.no! #frustrert

spurt 2020-06-15 08:06:55 +0200

anonym bruker

Anonym

I et par år har jeg gått med tanken om å bytte inn bilen jeg har i dag (Touran vare. -11 170hk) med noe som sparker bra ved gode gasspådrag, men samtidig har mulighet til å frakte varer som jeg har behov for i jobben. Ønsker selvfølgelig den utopiske miksen av familiebil, sportsbil og arbeidsbil :) Er ikke på jakt etter en bil med konstant hardt oppsett, men heller en cruiser som er god på langkjøring.

Har vært innom M550d F11, S6 C7, Cayenne og Panamera (selv om Porschene ikke har det største volumet bak). Nå i det senere har jeg lurt på om en hybrid kan være tingen og titta litt på C350e, men har slått den litt fra meg siden batteriet er ganske lite og effekten er ganske lav.

Er på Finn.no nesten hver dag, men har begynt å havne i et kjedelig mønster og ser på de samme modellene gang etter gang. Hvilke andre alternativer finnes?? #frustrert

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-15 11:58:13 +0200

Vel, merker meg ordet "familiebil" i gullrekka innledningsvis, det innebærer jo egentlig at du skal ha plass til kona, et par unger, bikkja og katta og pikk og pakk også...og slå ned setene når du skal jobbe. Om du ikke vil ruinere deg, se i retning av Skoda Octavia / Superb eller Passat med de største motorene, et være seg diesel eller benzinere...gjerne med firehjulstrekk. Da får du ja takk, begge deler, det reneste Kinder-egget, mer enn nok ytelse til å henge med i trafikken både i Norge og Sverige, og best av alt: du kan sogar kjøpe en flunka ny bil uten å ruinere deg! Ja, en X år gammel BMW, Porche eller ditt og datt koster "bare" omtrent det samme som en ny Skoda eller VW av den sorten, men du kan lett risikere alt mellom dobling og fem-dobling av driftsbudsjettet.

Litt mer eksklusivt? Se på Audi A6 Quattro, altså en vanlig stasjonsvogn, ikke denne jalla-kassa som det står "Allroad" på rumpa på. En vanlig stasjonsvogn med det være seg V6 benziner eller TDI gir deg krefter i sann overflod, mer enn du noensinne kommmer til å trenge på norske veier.

Noe kynisk sett, "kjedelig"? Det er hva du gjør det til, du sitter like godt i en Skoda eller VW som i nen Porche når du stanger i køen langs E18! Ellers har du et poeng med hybrider, effekten er ganske lav...."systemeffekt" er ikke riktig det samme som det du får ut av en ren benziner eller diesel med tilsvarende effekt-tall. Ja, du får litt ekstra skyv, men ikke noe å rope hurra for. DEt er i beste fall en måte å komme ned mot samme forbruk som en dieselbrenner. For de av oss som liker diesel vil dieselbrenner være å foretrekke fremfor hybrid.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-15 10:28:44 +0200

updated 2020-06-15 11:02:32 +0200

Hei Hvis du har brukt 2 år på dette så skal det vel noe til at et kjappt kjøps råd fra sidelinjen er det som skal til. Nei kinderegg finnes ikke så du må ta på deg skylapper og glemme alt du kan om dette og starte på nytt. Begynn med det viktigste for deg, så det nest viktigste osv. Du nevner ikke så mye om pris eller om du vil ha ny eller brukt men uansett jo mer du er villig til å bruke jo nærmere vil du komme ønskemålet her. Ligger fks en Land rover Range Rover med rundt 600 hk på Finn men koster 3 millioner give or take den har alt du ønsker deg pluss trolig litt til eller kanskje foruten prisen da.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar