0

VW Scirocco

spurt 2020-06-14 18:17:51 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Har pr dato min Scirocco no. På min forrige Scirocco ble det etter ca 3 år oppdaget rust i dreneringshullene i bakdør. Den ble skiftet til ny på VW reging. Samme problem har nå oppstått på min nåværende Scirocco....en 2014 modell. Har etter mye krangling og akkedering fått ny. VW sier de er ukjent med problemet......jeg føler det er som de mener det er MEG som er problemet. Så...er dette en kjent feil eller ikke på disse bilene????

mvh Knut Andreassen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-15 12:16:54 +0100

De aller fleste nyere biler, altså fra 2000 og oppover, ruster som aldri før. Det er så enkelt som at fabrikantene sparer penger på rustbeskyttelse. Nå er jo ikke det skandinaviske markedet det helt store, kanhende man resonnerer som så at man selger flest biler til nasjoner som ikke har nevneverdig vinter, salting og hele gullrekka! Uavhengig av dette, både jeg og flere av mine venner har kjørt sine flunka nye VAG-mobiler direkte til understellsbehandling. Som du sikkert vet, det innebærer at man demonterer alle deksler, rengjør med steam, tørker bilen et døgn før man påfører nytt godstoff på RIKTIG måte osv osv....og ikke minst....hulromsbehandling der man også dobbeltsjekker at drenshull og -plugger gjør det de skal.

At en 2014 Scricco har alvorlig rustdannelse i bakdøra? Forunder meg ikke det spøtt, ei heller ville det forundre meg om du har markant overflaterust både her og der under bilen. Det har seg nemlig sånn at man rustbeskytter bunnplata FØR man monterer hjuloppheng etc.....alt som er montert i ettertid er altså kun "beskyttet" med lakk. Som kjent er IKKE vinteren og saltinga avskaffa i Norge, ergo har det sin naturlige forklaring at bla NAF har konstatert alvorlig rustdannelse på relativt nye biler...også fra VW. Når det er sagt: det gjelder de fleste biler i det norske markedet. Biler fra Asia er på sett og vis et unntak, de understellsbehandles på behørig vis av importøren. Men, det er et stort men: understellsbehandling må følges opp typisk annethvert år med etterbehandling og kontroll....herunder kontroll av netopp sånne ting som dreneringshull. Trenger jeg si mer :-) ?

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar