0

Startproblemer etter dyseskift

spurt 2020-06-13 06:26:50 +0100

Hei Benny. Sendte deg spørsmål igår angående start problemer etter dyseskift på min Carina E SLI 96 mod. Skal forklare litt nærmere. Den ene dysen virket av og til, så jeg valgte og bytte alle 4 dysene. Før dyseskift ingen startproblemer unntatt at den gikk på tre sylindere av og til, etter dyseskft må jeg file lenge før den starter, har skiftet rotor, fordelerlokk, nye pluggledninger, nye plugger så det er ikke der problemet ligger. Det merkelige er at når jeg har kjørt og motoren er varm, starter den med engang uansett kjørelengde, det er når den er kald at den er tungstartet. Hva er problemet, kan du gi meg noen gode råd om hva jeg kan gjøre.

Hilsen Einar Toyota Fan

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-17 10:44:14 +0100

Hmm ... Dette er en skikkelig hard nøtt. Det er nærliggende å tenke "falsk-luft" her, at noe ikke er helt tett og at det kan skape problemer. Det at den starter varm, kan ha noe med at ting utvider seg - og dermed holder tett - når bilen har vært kjørt. Kanskje ...

Jeg ville nok i ditt sted brukt litt tid på å gå over alle slanger, koblinger og kontakter litt ekstra nøye. Det fort bare en bagatell. Men disse bagatellene kan være vanskelige å finne . Finner du ikke ut av det bør du nok få et verksted til å ta en kjapp diagnose for deg. Det skal ikke behøve å koste all verden.

Jeg forstår jo at bilen begynner å tekke på årene og at den slik sett kanskje ikke er verdt mangfoldige verkstedtimene. Men ofte er jo bruksverdien høy. Må bare få ønske lykke til med Toyotaen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger