0

Startvansker etter skifte av bensindyser

spurt 2020-06-12 19:54:41 +0200

updated 2020-06-14 06:29:45 +0200

Hei. Jeg skiftet dyser, Toyota Careina E 96 mod fordi den ene dysa var gåen, funket av og til, av og til gikk motoren på tre sylindere, av og til på fire. Gikk inn på ebay, kjøpte de der, produsert i kina. Sikkert like gode dyser som orginale, satte de inn, som sagt den ble tungstartet etterpå ved kald motor. Når motoren er varm, ingen startproblemer, starter og går normalt. Har også byttet fordelerlokk, rotor, plugger + nye pluggledninger. Er det et godt råd og få hva som kan være galt.

mvh Einar... Toyota Fan

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-12 20:43:00 +0200

Hei Einar Må si at jeg lurer meg nesten blå i ansiktet på hvorfor du byttet dyser på en bil som startet bare du tok borti nøkkelen. Jeg ville sagt at hvis ting virker så ikke prøv å få det til å virke bedre. Svaret må derfor bli at du har satt inn feil dyser eller ikke koblet de riktig til. Hvor kom dysene du monterte fra? sjekket du at de hadde samme nummer som de gamle dysene, passet de som de skulle, husket du å sette tilbake tettningsringene inn på insugs manifolden. Ellers er ikke en bensin det samme som en diesel som trenger lufting osv men du kan ha kommet borti noe under demontering og montering som kan være et problem som du sier med start.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-13 12:31:34 +0200

Kloke ord fra Kamerat K her....dersom jobben er selvgjort....det er IKKE noen automatikk i at selvgjort er velgjort. Gullrekka med feil som ramses opp over, er de viktigste....jeg ville satt meg i en god stol ved siden av bilen og gått gjennom jobben i hodet, forlengs og baklengs, og så begynt å sjekke og eventuelt demontere. Ellers er rådet om å IKKE tukle med noe som fungerer et råd de fleste av oss lærer på den harde måten, jeg har en indre stemme som kommer på helt automatisk når jeg har driti på draget: "Das hattest du nicht tun sollen"....dette skulle du IKKE ha gjort! Vi kjenner alle følelsen, så fortvil ikke, som regel lærer vi av feilene vi gjør. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-14 20:14:21 +0200

Hei Einar Gjorde litt reasearch for morro skyld her og ser at det er ihvertfall 3 forskjellige motorer her, 1,6E, 1,8E og 2,0E og jeg regner med at ingen av disse motorene har samme dyser. De er gjerne fargekodet som fks blå, grå og brun. Det som er viktig for deg er fargen og at det er samme nummer på dysene hvis du vasker av de gamle skal du finne en tallrekke som skal komme igjen fra nummeret du har bestillt på ebay. Nevner et par ting til som kan gi problem og det er: 1. Plugger, pluggledninger kan være ganske så vriene og ettermarkeds deler duger ikke alltid. 2. Du sier det er ved kaldstart du strever og da skal innsprøytningen en liten stund gi noe mer bensin for å lette kaldstart så kan være problem med en temp føler. 3. Bensin pumpe eller bensintrykks regulator kan være svekket og får da ikke nok bensin til å gi den ønskede kallstarts doseringen 4. Tett bensinfilter kan gi alle disse problemene så skift dette. Lykke til videre Skriv gjerne et svar om årsak så blir det mye gøyere å lese for de som roter gjennom arkivet.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar