0

dieselmotorer.

spurt 2020-06-07 15:14:11 +0100

anonym bruker

Anonym

hvordan er det med dieselmotorene til Subaru,de første kom vel i 2008 har hørt at detvar .en del problemer med disse motorene.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-08 07:40:07 +0100

Og nettopp dieselmotoren har i tillegg hatt minst en alvorlig feil fra fabrikk. Dette skal ha blitt ttatt på innkalling hhv garanti i andre land, bla Sverige, men den norske importøren har en lei tendens til å ta en "dont' know nothing".....det skjedde også dengang. Om jeg ikke tar helt feil, var det rundt 2008 at dette med veiva var en høydare. Det er delte menning om det var gjenglemt innpakningspapir eller like glemt oljekanal som var årsaken, uavhengig av dette: verken den garantien kundene trodde de hadde i Norge, Europagaranti eller Verdensgaranti gjaldt her hjemme. Legg til den gullrekka som Kamerat K nevner her, for ikke å snakke om de siste åras motor med automatkassene...Subaru er IKKE bilen man satser familiebudsjettet på i Norge!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-07 17:11:34 +0100

updated 2020-06-07 20:33:58 +0100

Hei her er et utklipp fra tidligere spørsmål om dette: Tok med hele teksten men det er første del som mest gjelder diesel motorene. Ja grunn til å være skeptisk. Boxer motorene er påfallende mye utsatt for såkalte katastrofale motorhavari spesielt diesel motorene der veivaksel knekker av og motoren er bare egnet som båt fortøying etterpå. Veldig dyrt å bytte motor på disse og den du setter i kan jo i prinsippet ryke når som helst foruten at det er en helt ny motor da. Boxer konstruksjonen er veldig spesiell fordi man splitter blokken i 2 deler i senter av motoren og det er da styrken i dette området som er for svakt og fører til tretthetsbrudd. Spekulasjoner går også på om linjeboringen i cylindere er feil. Ellers er det på bensin motorer mange som opplever brente ventiler trolig fordi det danner seg mye olje avleiringer pga konstruksjonen med sine liggende sylindre og hvis dette tar fyr blir det som en sveise flamme som kan brenne istykker både ventiler og i verste fall stempel. Noen opplever også at register kjede hopper en tann og går som om man skramler med en bestikk skuff. Kjedet er uvanlig langt og med masse tannhjul på en Boxer motor noe som øker feilmarginen betraktelig. Som du ser er det grunn til å være skeptisk og sørg for all del at bilen har fulgt oljeskift til punkt og prikke, få gjerne utført kompressjons test og spør nøye om oljeforbruk, misstenker man noe så snu å gå derifra. 6-7 eiere på 10 år er et faresignal men må jo ikke være det kontakt gjerne tidligere eiere de kan gi info om bilen. Det skal ikke svartmales helt for Subaru er bra biler det med god kvalitet men ser ut til at stadig høyere effekt uttak av motorene påvirker levetiden, noen går uten problemer mens andre havarerer.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger