0

Reperasjon på verksted Mazda fredrikstad

spurt 2020-06-05 03:21:21 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg er eier av en Mazda CX 5 2013. Denne bilen har en feilproduksjon på metallet i speilene så de lager renner ned på lakken . En kjent feil på denne modellen. Tok det opp med verkstedet måtte selv betale for reparasjonen. Etter første rep for ca 1,5 år siden ble det fortsatt renner. De hadde tatt ut innmaten og sandblåst . Lakkert på nytt uten at det ble bra. Klaget og de gjorde samme prosedyre for ca 1,5 uke siden. Men da jeg fikk tilbake bilen så hakket det når speilet gikk inn og ut. Ikke gjort før. Kontakter igjen verkstedet. De forteller da at motoren er utslitt og jeg må betale en ny motor. Jeg argumenter med at de ikke sa noe om det når de levert ut bilen og at hvis denne har fått for mye motstand så er det naturlig at motoren ryker. For mye lakk i innmat. Er det riktig at jeg skal betale motoren da ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-06-05 10:32:51 +0100

Utslitt speilmotor? Da skal du være over middels opptatt av å stille inn speilene. Jeg har vært borte i at slike motorer brenner opp, at drev knekker etc. Men ikke utslitte. Så jeg synes dette høres litt rart ut. Særlig om det ble slik etter en reparasjon.

Men dette er vanskelig for meg, som utenforstående, å ha noen "fasit" på. Man må nesten plukke speilet fra hverandre for å se / sjekke hva som er grunnen til at det hakker. Men igjen - for meg høres det litt pussig ut om det kom etter forrige reparasjon.

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

He he det med rimelig opptatt av å stille inn speilene satt som et skudd undrer på om man får tid til å kjøre, ble plutselig på godt humør :-) Mvh Kviasen

Kviasen gravatarbildeKviasen ( 2020-06-05 13:34:51 +0100 )rediger
0

besvart 2020-06-05 10:34:26 +0100

Her fremstår det underliggende problemet som en mangel ved bilen fra produsentens side - altså en klar garantisak gitt at forholdet blir tatt opp innenfor garantitiden. Du skriver ikke noe om hvorvidt du fremmet krav om utbedring innenfor garantitiden, eller om forholdet ble tatt opp i ettertid. Uavhengig av hva som har skjedd her, vi snakker tydeliggvis om en jobb som du har betalt for,der arbeidet ikke er utført slik det skulle. Du har også klaget løpende, du har altså ikke oversittet noen frister i forhold til en normal garanti for jobben.

At det har oppstått en følgeskade, er vondt og leit, men det ikke deg som skal betale for at det har kommet lakk på feil sted. Dersom du mener du kan påivse at det er gjort feil her, og er villig til å ta jobben det innebærer å gå gjennom en klageprosess, finner du oppskriften HER: https://www.forbrukerradet.no/forside...

Som alltid vil jeg midlertid minne om at en minnelig løsning, gjerne med et kompromiss begge kan leve med, normalt sett er å foretrekke. En mulig vei å gå er å innhente en uttalelse fra en uavhengig fagmann, det være seg et annet verksted eller ditt lokale NAF-senter. Det må du uansett gjøre om verkstedet setter seg på bakbeina her.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-06-05 13:48:21 +0100

Hei Tror det underliggende problemet her er at speilmekanismen er feil konstruert, Ved høyere hastigheter vibrerer speilet og forplanter seg til motoren som over tid kan skades vet ikke hvilken side dette gjaldt men mener det var venstre side., uansett er garanti slik at du har 5 år hvis ikke garanti er utvidet og så har du ytterligere 6 mnd eller 1 år på de feilene som er rettet like før garantien utløp foruten slitedeler som likevel ikke dekkes av garanti. Spørsmålet er da om denne motoren er byttet eller har bare orginal motoren blitt lakket om? Ganske viktig for videre vei her.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar