0

Fiat Brustner Ixeno IT740 Mod. 2012

spurt 2020-05-28 08:01:15 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei ! Jeg har mistet mye av motorkraften på min BOBIL, på displayet står sjekk Motor ! Det skjedde da jeg skulle sette på kjørekontrollen. Jeg har testet den med godkjent multimeter, og fått opp Boot Sensor curcuit heigh Bilen har gått bare 27000 km. Er det noe lesestoff, eller Illustrasjoner av motoren? M.V.H. Knut E. Erlandsen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-28 10:35:59 +0100

Det er en ting som gjelder her: dette problemet har du ikke ressurser til å løse selv. Kontakt et verksted med dett kompentanse, og ta det derfra. Jeg merker meg bla at du har et noe spesielt mulitmeter....mitt (private) multimeter er også godkjent for ditt og datt og kalbitert, men sist jeg sjekka, er et "multimeter" primært designet for å måle elektrisk målbare størrelser...ikke for å lese ut feilkoder fra bilens diagnosesystem. Hva slags feilmelding du har fått, er umulig å si, men antagelig er det deg som har stavet feil...for meg fremstår det som om en kritisk feil der motorens styresystem rett og slett ikke klarer å komme forbi et startpunkt...om jeg skal tolke det ut fra hva jeg har sett av slike feilmeldinger i andre sammenhenger.

Den GODE tingen er at motoren i din bil med stor sannsynlighet kommer fra en stor motorprodusent, det er mao relativt kurrant å finne et verksted som har god kompetanse og rett utstyr til å foreta et kvalifisert feilsøk. Nei, det trenger ikke å være en fatal feil, men her kan tukling bokstavelig talt bli kostbart! Benytt gjerne anledningen til å skaffe deg litt kunnskap i en hyggelig dialog med verkstedet, da vet du mer hvordan du kan håndtere tilsvarende feil i fremtiden!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-28 18:02:48 +0100

Hei Knut Som Norulf sier er det feilstavet, boot sensor high betyr stort sett på godt norsk at bagasjeromms kretsen er høy, men skulle egentlig: vært : Boost sensor cirquit high Altså turbo ladetrykk kretsen høy og det betyr at ladetrykk sensor er defekt eller at det er ledningsbrudd i sensor ledning. En slik sensor er ikke spesielt dyr og byttes lett normalt er det bare å dra ut kontakten og skru ut et par torx skruer så er det tut og kjør og normalt kan man klare å gjøre jobben selv med litt hkjelp fra Youtube.com. Du sier at den er testet med godkjent multimeter jeg viste ikke at et multimeter hadde denne funksjonen. Mulig du mener obd feilkode avleser? men du skulle da sammen med teksten også få opp en feilkode gjerne fks p036 eller lignende.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-29 11:18:52 +0100

Jeg bøyer meg i støvet, Kamerat K er det reneste oppslagsverket her! Men jeg tenker fortsatt at dersom man sliter med å lese ut feilkoder....er det fornuftig å be om hjelp fra enten en god venn som kan sine ting eller ta en tur innom et verksted som IKKE har samme timepris som en stjerneadvokat :-) Nå har du sannsynlgivis også oppskriften og kan fortelle verkstedet hva som er problemet...da kan det fort gå i likaste laget uten personlig ruin og tenners gnissel!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger