0

Audi Q5 Garantisak

spurt 2020-05-25 14:32:20 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, jeg kjøpte en audi Q5 for 2 uker siden, bilforhandleren skrev i annonsen at girkassen på bilen har blitt byttet hos møller for 1 år siden. For 3 dager siden begynte oljen å lekke igjennom bunnpakningen i girkassen, Jeg tok kontakt med bilforhandleren om å få fikset oppi det, da sa de at det er Møller sin feil og at dette må bli fikset gjennom garantien hos de, da tok jeg kontakt og fikk jeg vite at kun klutchen og noe med multitronic har vært byttet og ikke hele girkassen men de kan fikse oppi dette bare at det vil ta 2 mnd før bilen blir tatt innpå verkstedet.

Spørsmålet mitt nå er. Kan jeg trekke meg fra kjøpet pga de ikke har informert meg og at det ble kun byttet ut 2 deler på girkassen og ikke hele girkassen?

Og kan jeg få dette fikset hos de som har solgt meg bilen dersom Møller har 2 mnd ventetid pga corona? De vil absolutt ikke ha noe med dette å gjøre. Ingen av de vil tilby meg en leiebil heller.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-25 17:32:35 +0100

Dette er en bop-bop, dersom girkassen ellers fungerer er det et åpent spørsmål om vi snakker om en mindre lekkasje som du kan kjøre trygt med i to måneder. Om det er en større lekkasje, eller en lekkasje som blir verre over tid, kan du ikke det. Da må du finne andre løsninger, fortrinnsvis løsninger som ikke medfører at du må parkere bilen i lange tider eller gå rundt med vondt i maven ved tanke på tørr girkasse og store katastrofer.

Nå er det etter mitt hode bruktbilforhandlerens problem å finne en god løsning i den situasjonen du har havnet i. At det er en reparasjon med garanti med i bildet, er knekkende likegyldig for deg, en bil i denne prisklassen skal IKKE lekke olje, det er pr definisjon en vesentlig mangel. I ditt sted ville jeg studert "oppskriften" HER: https://www.forbrukerradet.no/forside...

............og forsøkt å komme i dialog om en løsning med forhandler. Hjelper ikke det, følger du forbrukerrådets oppskrift videre....og innhenter eventuelt råd fra NAF eller forbrukerrådet. Mhp dette med at man har påberopt seg at girkassen er skiftet, når det i realiteten dreier seg om en enkel overhaling, er en noe mer ullen problemstilling. Noe kynisk sagt, det er en vesensforskjell på å få utbedret en relativt enkel feil, og å få omgjort kjøpet. Men dersom forhandler ikke sørger for at feilen blir utbedret i rimelig tid, raker du opp for andre muligheter. Ha også i bakhodet at forhandler nok kan tenkes å forsøke å påberope seg pandemien som en "nice excuse" her!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar