0

Discovery 3

spurt 2020-05-25 10:29:21 +0100

anonym bruker

Anonym

Har rust i ramme er det lov å sveise selv hvis man bruker samme material tykkelse og kan sveise og jobben ellers ser bra ut.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-25 18:01:21 +0100

Om vi snakker kritisk rust i bærende konstruksjoner er det stringente krav som gjelder om dette skal være "lov". I store trekk vil importør eller fabrikant kunne opplyse deg om hva som gjelder, ellers forutsetter jeg at du har fagbrev og evne til å beskrive problemstillingen på en god måte når du stiller spørsmålet til rette vedkommende. Ellers er det et åpent spørsmål om Biltilsynet aksepterer garasjesveising her....uansett hvordan det ser ut eller ikke ser ut.....det dreier seg bla om krav til godkjenning og dokumetnasjon. Det vil også være et kritisk punkt om du skal selge bilen videre. På godt og vondt, det er IKKE som i gamle dager lenger: min bror fikk mangellapp på kritisk rust på Opelen sin på morrakvisten....skiltene ble med nød og neppe hengende på. Bånn gass ut til arbeidsplassen....brukte lunchpausa på å sveise på noen plater i passende tykkelse her og der...oversprøying med tectyl....like bånn gass tilbake og godkjenning på ettermiddagen!

The bottom line er at denne bilen aldri ble solgt videre....om du skal drive "hjemmesveising" er to setninger som skal stå på veggen: "tenk sikkerhet "og "selg aldri bilen videre". Generelt vil jeg hevde at man skal unngå hjemmesveising av rust i bærende konstruksjoner......uansett hvor "god" man er til å sveise...det gjør noe med kollisjonsikkerheten på en bil, og jo nyere bilen er, jo mer komplisert er det å utføre reparasjoner på bærende konstrukersjoner.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger