0

Er 2002-2003 modell Camry et bra kjøp?

spurt 2020-05-11 12:28:38 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Jeg er ute etter en driftsikker bensinbil. Jeg vurderer derfor å kjøpe en Toyota Camry med enten 2.4 liter eller V6 motor, men ser de som ligger ute har over 300 000 km. Er det noen kjente problemer med disse og hva bør man tenke på med tanke på rust og automatkassa? Hva er forbruket på disse? Og til slutt hvorfor er det så lite av disse som ligger ute? Takk for svar

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-11 15:48:46 +0100

Nja...du finner en grei bruktbilsjekk på Motor sine sider, i form av en sjekkliste for prøvekjøring, men også en sjekkliste for å gå over biler du tenker på å kjøpe. Benny har også jevnlig enkle, gode råd om dette. Dog vil jeg anbefale å få med en god venn som kan dette om du ikke er helt trygg sjæl.

Mhp Camry fra hine dage er det en nærmest bombesikker bil, naboen har en av sorten og har hatt den så lenge jeg kan huske og litt til. Det dreier seg jo om det vi kaller "grei" bil, uten noe dyrt fiks-faks som går i støkker med jevne mellomrom. Det du har, er hjuloppheng, bremser, ja kall det gjerne ordinære slitedeler. Motoren og girkassa er ikke det store problemet om du passer på å skifte olje og filter til fastsatt intervall. Det som tar rotta på disse bilene er som ellers: rust. Ikke kjøp en bil med "bare litt" rust, det du ser er som regel toppen av isfjellet. Og rust....er ikke noe du sveiser.....som eplekjekke ungguter av og til sier: "vi har "tatt" rusta"! Bullshit....rusta tar DEG!

THE BOTTOM LINE er at du her snakker om en bil som nærmer seg 20 år. Alderen betyr mer enn x hundre tusen kjørte kilometer. Det innebærer at du bør se etter en bil som er jevnlig understellsbehandlet, og ellers tatt godt vare på. Unngå biler som har mer enn si 3 eiere, finn en bil med få eiere og så rustfri som overhode mulig. Ellers betaler du jo ikke allverden for en sånn bil, om den holder si 2 EU-kontroller uten utgifter av betydning kan du vrake bilen og le hele veien til banken, årlig verditap er så alikevel bare en brøkdel av det du opplever på f.ex en flunka ny bil!

Hvorfor det er relativt få i markedet? Det har dels med alder å gjøre, dessuten var ikke bensin V6 noen høydare i det norske markedet.....vi snakker tross alt om en relativt dyr bil som ny. For min del ville jeg nok heller sett etter en Passat B5 TDI, da får du også en ekstremt driftsikker bil. Dog med litt mer krevende vedlikehold....bla pga multilink forstilling. Men smaken er som baken, vil du ha en gammel benziner er Camry med V6 absolutt et godt alternativ. Jeg antar det dreier seg om en økonomisk nødvendighet for din del, du er sikkert klar over at en 20 år gammel japansk bil kan ha sine utfordringer mhp deletilgang, likeså er det denne greia med sikkerhet. Men...lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-11 17:07:43 +0100

updated 2020-05-11 17:12:18 +0100

Hei 18år gammel bil med over 300 000 km nei det er ikke et godt kjøp. Er ikke verdt å nevne de typiske feil på disse modellene da alder og km tilsier at alt kan skje fra det å fylle bensin gjennom et rustent bensinrør med hull i og hele veien bakover til kraften er plantet i asfalten via bakdekkene. og så er rust, rust og atter rust som er det store ankepunktet. Det ligger ikke så mange ute mest trolig fordi det ikke ble solgt så mange og mener de stort sett gikk som drosjer Men med en grundig sjekk av det som er nevnt ovenfor kan det jo være noe bil igjen her.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger