Hellakkering
Hei! Jeg eier en 2017 BMW 530e som har hatt nedfallskader på lakken som har medført hellakkering av bilen. Bilen har vært hos merkeverksted og de har hatt bilen mer eller mindre i 6 måneder pga feil og mangler ved jobben. Etter siste forsøk har lakktykkelsen blitt målt og den er nå fra rundt 400 my og opp mot 650-700 my flere steder (Venstre side og panser blant annet). Bilen bærer i tillegg preg av mye lakk rundt kanter etc. Tipper det nå er 4-5-6 lag. Maks tykkelse som anbefales av forskjellige instanser jeg har vært i kontakt med er 250-300 my, blant annet fra NAF. Ved for tykk lakk forringes lakkens fysiske egenskaper og det er stor fare for senskader som krakelering, krater etter steinsprut og delaminering/sprekker i lakken. Merkeverkstedet nekter for at lakktykkelse har noen betydning og kan, i følge dem, være hvor tykk som helst til tross for uttalelse fra NAF. Er rådvill pga forskjellige svar. Er det BMW verkstedet sier korrekt, eller prøver de å lure seg unna en fagmessig feil utført jobb for å slippe en stor jobb med å slipe ned og lakkere på nytt? BMW verkstedet avviser min reklamasjon blankt.