0

bremsecaliper som ruster fort

spurt 2020-05-08 17:54:15 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, min far eier en 2 år gammel Peugeot 3008 gt line. Hvor da bremsecaliper har rustet godt på overflaten. har vært i kontakt med bertel o steen hvor de har kjøpt bilen og de mener det ikke er noen ny bil garangti sak. men alle bremsecaliper er bare rust farge over helle, bilen vaskes ofte vinter så sommer. andre som har samme bil og samme alder er bremsecaliper like hele uten rust.

er dette noe de bør klage videre på?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-08 19:15:38 +0200

updated 2020-05-08 22:10:17 +0200

Hei Først og fremst har Peugot rett her det er ingen garanti sak, eneste problem her er at du ser det og ikke liker det. Peugot kan nok ikke bytte calipere på dette grunnlaget. Men så til hvorfor skjer dette. Du sier samme bil som er like gammel ikke har dette så da er problemet noe din far gjør eller ikke gjør: Hvordan vaskes bilen, blir den parkert i varm garasje, tørkes bremsene etter vask altså ved å ta en liten runde for å tørke skiver og calipere., bor dere nære sjøen altså salt drev i luften, saltes det mye der din far bor og kjører han tilfeldig vis mest der, brukes det andre felger enn det som kom orginalt og som kan føre til at sprut lettere treffer calippere. Vel mye å svare på her og det må minst være en av grunnene nevnt overfor. Peugot bruker fks Ate, Bosch, Girling eller kanskje Teves bremser men det er ikke slik at det er produksjons feil med bare din far sine. Et godt råd er å ta frem en boks Bengalakk med en farge far din liker å sette igang med å male de, jeg gjør det hele tiden og har gjort det på stort sett alle biler jeg har eid og det er maaange.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-10 08:37:48 +0200

Kamerat K, merker meg et smart tips her: dette me dvår alles kjære Bengalakk. Har brukt dette produktet til mangt og meget siden reklamen vi alle husker hang på de fleste landhandlerier! Dog undres jeg på en ting: er det lurt å tynne lakken litt før du bruker den på calipere? Jeg tenker jo at calipere har en tendens til å bli varme, om lakken er tynnet vil malingen dels trenge bedre inn og feste bedre, dels blir strøket med maling tynnere og flasser ikke ved temperatursvingninger. Bare en tanke, calipere er vel omtrent det eneste stedet jeg ikke har testa Bengalakk! Ellers har Bitlema en lakk på en bitteliten og ikke altfor dyr boks som angivelig skal være spesielt til formålet, men om BL med en sash whitesprit gjør susen....da trenger man jo bare ha en sort maling i skapet!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-10 12:38:58 +0200

Hei Bengalakk trenger ikke tynnes og tåler greit temperaturer som calipere vanligvis utsettes for og er sterk og gir en glatt pen overflate. Biltema lakken er skjørere men tåler kanskje høyere temperatur, lakket for 2 dager siden alle caliperene på Discoveryen min i Biltema gull caliper lakk da det var eneste plass jeg fikk tak i gullfarge. Kanskje vi må tilbake til det å behandle bilene pent igjen. Hver vår når hjulene skiftes til sommerdekk så maler man opp calipere og tar en boks sauefett og sprøyter over alt inn under i hjulhuset, fjærer,bremserør, bærebruer, støtdempere og travers men unngå bremseskive og dekk den gjerne til med en plastpose.. Skikkelig vårklargjøring som faktisk har noe for seg. Og dere medbil eiere spyl av vinterdekkene og felgene og ja helt riktig inni felgen også, rammler 2 tommer inntørket saule av bitvis vil bilen riste så du tror dens siste time er nær.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar