0

Beste bil for campingvogn

spurt 2020-05-01 20:58:43 +0200

Hei jeg må kjøpe meg en gammal bruktbil til under 100 000 som kan dra litt stor campingvogn for familie. Har du noen anbefalinger her?

Hilsen Ruben

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-01 21:25:39 +0200

Hei Ruben Jag drar gullrekka som Norulf pleier å si. Land Cruiser, Pajero, Pathfinder, Land Rover Discovery i den rekkefølgen, men ville nok åpnet lommeboken et hakk til for å få noe bra.

Unngå biler med liten motor og Automat disse overbelastes hele tiden og generelt biler med dobbel masse svinghjul de liker rett og slett ikke å dra så tungt men er vanskelig å unngå da veldig mange moderne biler har dette.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-02 14:06:37 +0200

En feiende flott gullrekke, med de beste alternativene først...her er faktisk japansk best....dog "gammel bruktbil til under 100.000"....? Da blir det litt bop-bop hva man egentlig får for pengene uansett....f.ex Landrover er billig, men du og du så mykje morosamt og spanande aktivitetar familien kan få der hjemme i garasjen med en engelsk-engelsk bil :-) Som sagt....her lyt ein opne lommepungen LITT mer, rundt 2-300 er et mer fornuftig utgangspunkt her.

Ellers finnes det eldre Audi A6 quattro der ute, til og med noen varevogner som kan omregistreres. De ligger gjennomgående i rundt 100.000 kroners klassen og lavere for de eldste, men be aware, dette er biler som på sitt vis kan verta nesten lika spanandre som ein Landrover! F.d varevogner UTEN luftfjæring er det smarteste her, og som nevnt over...manuell kasse er en klar fordel når man er evig optimist og ser etter bil som kan trekke tungt i lavere prisklasser! Litt morsomheter blir dt uansett (som nevnt over, dette er et av de få tilfellene der selv jeg vile vurdert japs) , her er det motorene: Audis V-6 TDI spiser kamaksler. Ikke umulig å skifte for en dyktig garasjemekaniker, men det er si en uke med kveldskos i garasjen og typisk 12-15.000 i deler og verktøy....når man kjøper delene fra Tyskland, ferdig fortollet og levert hjemme i Norge. Møller vil ha 70.000 bare for kamakslene....sier ikke mer! Men skifter man kamaskler bør man også skifte registerreimene og vannpumpe og sådant mer samtidig....derfor 12-15.000 fra Tyskland og en uke kveldskos!

A6 finnes også med benzinere, men å "fø på" en A6 benziner...? Kan fort bli lite feriepenger da!

I det hele tatt: de tre første i gullrekka til Kivasen er det klart beste alternativet for for familielykken her, det er konservative, ikke altfor kompliserte biler. Men betal heller litt mer fremfor personlig ruin og det som verre er for å "spare" og kjøpe "billig" bil....her gjelder det virkelig at billigbil fort kan bli veldig, veldig dyr bil! Ellers gjelder det generelle rådet VELDIG her: sjekk aktuelle biler GRUNDIG.....og ikke glem dette med RUST!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-02 19:47:03 +0200

updated 2020-05-03 08:10:48 +0200

Etter å ha vurdert Norulfs betraktninger har jeg valgt å trekke Discoveryen fra gullrekka den fulgte bare liksom med etter at virkningen etter noe godt i glasset satte inn sent i går kveld. Selvfølgelig skal du ikke kjøpe en Discovery for under 100 000 kr foruten at du får adrenalin kick av saftige og utenkelig høye verksteds regninger (register reim bytte 19000 kr takk) land Rover er for oss som ønsker noe helt eget ang følelsen den gir deg men må ikke kobles sammen med driftsikkerhet., så da blir ny redigert gullrekke: Land Cruiser, Pajero, Pathfinder

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar