0

Bilkjøp passat alltrack

spurt 2020-04-27 19:01:20 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Vurderer og kjøpe en brukt Volkswagen Passat Alltrack 2014 dsg 177hk som har 169000km,og ligger til 199000kr. Er det noe jeg bør passe på? Om dette er en bil som jeg kan ha i noen år. Hva mener du om dette? Er det et godt kjøp?

Kristian

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-04-27 20:23:50 +0100

updated 2020-04-30 17:10:57 +0100

Hei Godt kjøp det kan bare tiden vise, her kunne du spurt om hvilken som helst bil og svaret ville blitt det samme. Hvis du planlegger å ha bilen i flere år er jo det selvfølgelig mulig men kan koste litt, nesten 170000 km tilsier at det kan komme en del naturlige påkostninger nettop pgs kjørelengde og alder. Garanti har gått ut og du kan således ikke støtte deg på denne. Men for å si det sånn hvis bilen er pent behandlet og fått alle servicer uten unntak både teknisk og karroseri inspeksjoner ang rust så kan det utmerket være et greit kjøp.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-04-28 09:47:13 +0100

updated 2020-04-28 09:48:30 +0100

Passat TDI er normalt sett blant markedets desidert tryggeste kjøp, her snakker du også om en relativt ny bil som knapt nk er innkjørt. Gitt at det er snakk om et 5-sifret beløp, er imidliertid tilstandsrapport evnt en NAF-test å anbefale. Sjekk også dekkenes tilstand...to sett dekk koster noen lapper...det også....med den prisen du nevner....skal bilen absolutt være i topp stand. Sjekk gjerne på finn, det er IKKE rasjonering på Passat Alltrack! Du skriver ikke noe om utstyrspakke og hvorvidt bilen står hos forhandler eller selges privat....prisen ligger klart i overkant for privat salg!

Sjekk også servicehistorikk, tipper det er utført en stor service med skifte av DSG- og Haldex-olje ved 120.000 km. Mener motoren i den aktuelle bilen har kamkjede, det vil i såfall gi et problem mindre å tenke på. Ellers er det to ting som gjeleder om du vil ha bilen noen år: pass på intervallene på alt som har med olje å gjøre...60' for haldex/dsg, max 20, helts 15, for motorolje og filter....longlife-service for oljeskift er dårlig karma for motor og turbo! Vær også ops på at rustbeskytelsen hos VAG....som de fleste andre biler...ikke er hva den burde og kunne ha vært. Skal du ha bilen en stund, kjør den rett til understellsbehandling. Ikke velg billigste tilbyder, velg et velrennommert firma og følg opp med etterbehandling annethvert til tredjehvert år!

Mhp service er Passat greie biler, jeg har selv Golf med haldex 5, servicen kan med fordel utføres i Sverige eller Tyskland, alternativt hos et autorisert tredjepartsverksted....ikke noe hokuss-pokus med Passat...det viktigste er at du bruker et verksted med en samvittighetsfull verksmester. Nevner dette fordi merkeverkstedene har et prisnivå som kan skremme selv den feiteste lommepung, dels er timeprisen på advokatnivå, dels er f.ex literprisen for olja blåst opp så man skulle tro det var flytende gull! Du får samme olje for en helt annen pris ved de alternativene jeg nevner, og bare så det er sagt: olja er ikke det du sparer på! Bruk ALDRI annet enn høyspesifisert olje, og sky Biltema som pesten når du har en feiende flott Passat! Husk også....ALLTID filterbytte når du bytter olje!!!!

Eneste minuset er at Alltrack har disse plastdekslene her og der...for min del ville jeg nok heller valgt en konvensjonell stasjonsvogn med samme drivlinje. Men smaken er som baken, om du opplever Alltrack som en bil du kan like, løp og kjøp!

Om du kan ha den leeeeeeeeeeeeeenge? 500' er ikke noe problem med en Passat TDI, jeg kjørte min B5 500' før den ble smadret. Motoren og bilen forøvrig var i topp stand, hadde lett kjørt den en million. Ta vare på Passaten og den tar vare på deg! Legg til at at det også er en bil med svært god kollisjonsikkerhet, jeg har selv testa B5 i en stjernesmell! At jeg valgte Golf fremfor Passat når jeg kom opp i åra har med plassbehov å gjøre, Passat B7 er knallbra biler!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-04-28 20:15:38 +0100

Leser mellom linjene her at Norulf liker passat, men det med en million km er nok ikke alle som kommer til å behøve, ville tatt 50 år å nå denne km med vanlig bruk :-)

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-04-28 23:15:24 +0100

Helt rett, man trenger sjelden en million kilometer, med 20' i året blir det ikke mer enn 400' på 20 år. For de av oss som bor på landet og har en typisk norsk pendlervei og har jobben som livstil, blir det imidlertid lett både 3 og 4 ganger så mange kilometer i året. Jeg var oppe i 70' + selv på det beste, en god kollega (som selvfølgelig også kjørte Passat TDI) pendlet 11 mil hver vei, 22 mil totalt, hver dag. Sånt blir det kilometer av, og som vi alle vet, en bil har mye bedre av å bli brukt enn å stå stille! I det hele tatt, småkjøring er dårlig karma for en TDI! Og ja, jeg liker virkelig Passat, det er en fantastisk langkjøringsbil. Den fungerer også godt på typiske, norske veier som faktisk har mer svinger enn japsebiler setter pris på! I det hele tatt, om ikke Golf 7 hadde vært så god som den er, ville jeg kjøpt ny Passat uten å blunke! Med Golf får man en noe mindre bil med de fordeler det gir, med Passat får man den perfekte familiebilen for de som ennå har barna boende hjemme!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger