0

Vil du anbefale?

spurt 2020-04-18 17:21:59 +0100

anonym bruker

Anonym

Vi vurdere å kjøpe en Golf GTE 2016 som er gått 125000 og er priset til 135000. Er dette et trygt kjøp og hva skal man se etter av feil? Er disse tungsolgte? Har jo lest litt om Passat GTE hvor folk ikke får solgt. Vi tenker å kjøre Råholt-Oslo tur retur (ca 120km) hver dag. Er det noen annen bil du vil anbefale til dette bruket? Vi vil vente litt med ren el-bil til flere modeller har kommet på markedet i 2021. Hilsen Finn

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-04-18 18:06:32 +0100

Hei Finn Teksten nedenfor er et tidligere inlegg om denne bilen som Benny har besvart:

Heisann! Da tenker dere helt likt som veldig mange andre familier for tiden.

Nemlig å kjøpe en elbil eller en ladbar hybrid bil som VW Golf GTE er og bruke denne som "hovedbil" og heller ha en romslig stasjonsvogn eller SUV som byr på god plass de gangene hvor det trenges.

Når det gjelder ladbare hybrider så er dette en biltype feler og flere får øynene opp for. Naturligvis også fordi flere og flere bilmodeller kommer med denne teknologien.

Også større og rene familiebiler som for eksempel Mercedes C-klasse, Volvo V60 og VW Passat for å noen. Fordelen i forhold til ren elbil er jo åpenbar. Men kan altså kjøre den som ren elbil i 30 - 50 km. altså helt uten utslipp og forbruk på småkjøring og dermed spare ganske mye i drivstoffkostnader, samtidig som man sparer miljøet. Men det fordrer at man er flink til å lade.

Samtidig så risikerer man ikke å gå tom for strøm. Bensinmotoren overtar når batteriet er tomt. VW Golf GTE, som dere ser på, er også en svært het potet om dagen. Den Norske importøren selger rubb og stubb av det de klarer å få tak i av biler.

Jeg mener at denne bilen er et svært smart kjøp. Selv om bilen er teknisk avansert så er den enkel å eie å bruke, Den ser bra ut, den kjører bra, Golf er jo alltid kurant og plassen er helt grei. Stort tryggere kan det egentlig ikke bli.

Når det gjelder utviklingen videre framover - så går den som kjent sin gang. Det gjelder alt, enten det er snakk om mobiltelefoner, fjernsynsapparater, ski eller biler.

Det du kjøper i dag blir fort gårsdagens teknologi i morgen. Så også her vi det etter alt å dømme være en utvikling, men den går kanskje ikke så raskt som på mindre apparater som for eksempel mobiltelefoner etc.

Jeg ser derfor ingen grunn til å vente. Venter du i to år, så vil det også da være ting på gang.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-04-18 22:20:26 +0100

Jeg kan tilføye en ting her: her fremstår det som om det skal investeres i en grei pendlerbil, med typisk rundt 30.000 km årlig pendlerkjøring. Det innebærer at bilen i alt det vesentligste får et godt liv, med et kjøremønster der langkjøring er et nøkkelord. Det innebærer mindre slitasje, det innebærer at lavt snittforbruk plutselig betyr en pen bunke tusenlapper. Dette gir lavt driftsbudsjett med den rette bilen, og Golf GTE er ikke noe dårlig valg her! I tillegg har den grei sikkerhet, det er en behagelig bil for langkjøring, og det er gjennomprøvd teknologi. Har bilen adaptiv cruise i tillegg -mener alle GTE har automat - er det en helt fantastisk behagelig bil å kjøre med det kjøremønsteret det er snakk om her. Ja...en 2.0 TDI ville nok vært enda bedre, men vil du ha bensin og grei drivstoff-økonomi...er en hybrid som dette et greit alternativ.

The bottom line er at du vil få en uslåelig totaløkonomi om du beholder bilen noen år. Noen sverger til å bytte bil ofte, fordi det angivelig skal være "god økonomi". Det er bare delvis rett, det er god økonomi for bilbransjen og himmla dårlig økonomi for deg: med ditt kjøremønster kan du trygt kjøre bilene dine 500' og mer uten bekymring whatsoever....gitt at du understellsbehandler bilen din jevnlig...det koster lite og gir mye! La oss si at du bruker 12 år på å kjøre 500'...da sparer du inn overgangskostnaden ved å bytte bil 6 ganger. Overgangskostaden, altså verditapet og omregistreringskostander ligger hver eneste gang på minimum 100-200.000....alt ettersom. Tenk litt på det...."besparelsen" ved å bytte til elbil er ikke så stor som mange tror...om man også trekker inn overgangskostnaden...blir det egentlig reinspikka tap! Å kjøre til og fra jobb er et nødvendig onde for de fleste av oss, men det er på ingen måte nødvendig å bytte bil annethvert år!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger