0

knekt fjær

spurt 2020-03-26 08:01:56 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, leverte inn min bil til et skadesenter pga noe reparasjon etter en skade som oppsto etter å ha kjørt på en stor stein. var lav og brei steinen og skjedde ved utkjøring av en parkering så farten var ikke stor. Fikk telefon fra skadesenteret om at bilen var reparert og i orden så min kone dro for å hente den. Hun kjørte ca 200 m før dekket eksploderte og grunnen var en knekt fjær på venstre foran. Dette viste de på skadesenteret men sa ingenting om det. Det var bare flaks at det ikke skjedde noe verre siden hun skulle ta av til e18 etter noen km derfra ca 3km. Hva synes og mener du?? dette er et skadesenter for en av de mest solgte merkene her til lands. Har også at merutgifter på rundt 25.000 for reparasjoner som de mente ikke hadde noe med skaden som oppstod ved sammenstøtet. Vennlig hilsen R.G

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-03-26 11:01:04 +0200

Normalt sett vil et oppegående verksted varsle sine kunder om slike forhold, det er bokstavelig talt din livsforsikring. At man likevel glemte å gi deg beskjed her, skyldes nok mer maksimal uflaks og kommunikasjonsvikt enn vond vilje. Uheldig er det likevel, jeg ville definitivt tatt en alvorlig samtale og gitt beskjed om hva jeg forventer sånn at det ikke gjentar seg. Ved mitt merkeverksted ligger skadeavdelingen og merkeverkstedet i samme bygning under felles ledelse, der ville jeg fått beskjed på telefon og mulighet for å avtale at alt ble fiksa i samme slengen.

Litt hell i hellet var det at det ikke gikk verre...et dekk som eksploderer i høyere hastigheter er ingen spøk. Det ville jeg også tatt opp med litt større bokstaver...og spurt hva man kan tilby som plaster på såret...om ikke annet...så for å få frem at dette ikke var bra! Mhp merutgifter på 25 k for ting og tang man mente ikke kunne knyttes opp mot sammenstøtet med steinen, ville jeg som en minimum bedt om en utførlig redegjørelse og begrunnelse. Det er ikke nok å "synes" her, eksemplevis vil f.ex rustdannelse på plateskade ikke være ensbetydende med at det er en "gammel" skade.

Jeg regner med at du hadde kontroll over hvilke skader bilen din hadde fra før, dersom du er sikker på at du har krav på de 25.000, ja da er det bare å brette opp ermene og gå i gang! Den beste veien å gå er som så ofte en minnelig ordning, men siden forsikringselskapet antagelig er involvert, er det en atskilig vanskeligere vei å gå....den bransjen gir ikke noe ved dørene! Neste punkt er derfor å innhente råd fra NAF...eventuelt be om hjelp...kjekt å være medlem i NAF, men et råd får du som regel uansett. 25.000 er ikke så mye at man bør slå på stortromma, men det er såpass at man ikke gir seg uten sverdslag. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar