0

Tesla model s

spurt 2020-03-25 15:09:26 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, kjøpte meg nylig en flott "Veteran" Tesla av en privat person på finn, bilen er en 2014 model som var gått 117.000. Grunnen til at valget falt på denne var at bilen var at den tilsynelantene skulle ha utvidet nybilgaranti fra Tesla til 170.000 km eller 2022. Dette var hovedgrunnen at at valget falt på akkuart denne, da disse bilen kan bli svært dyre å reparere. Selger hadde brukt mye plass i annonsen for å reklamere for denne utvidete garantien, og en mail fra Tesla som bekrefter dette er også lagt ved.

Etter en stund merker jeg at luftfjæringen bak lekker og jeg dra til Telsa for å få dette fikset, da mannen bak skranken til min store fortvilelse sier at denne bilen ikke har utvidet nybilgaranti. Mailen fra en kollega i Tesla ett annet sted i landet bare avfeier de som feil, og at selger her har utnyttet en åpenbar feil fra dem for sin egen vinning. Ganske fortvilet sitter jeg nå igjen men en bil der feil etter feil begynner å komme frem og ingen garati, og en selger som gir fullstendig blaffen og gjemmer seg bak den mailen fra Tesla. Har jeg rett på å heve kjøpet her?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-03-25 15:56:23 +0200

Uavhengig av hvem som måtte ha ansvaret for det være seg brevet eller feiltolkningen, er det innlysende at selger har solgt bilen på feil premisser. Det innebærer at bilen har en vesentlig mangel, i tillegg fremstår det for meg som det har dukket opp feil på feil, derved er bilen i dårligere stand enn du burde kunne forvente. At Tesla har så-som-så kvalitet, er irrelevant her, vi snakker tross alt om en bil som knapt nok er innkjøpt - iallefall henført til konvensjonelle biler.

Når selger ikke vil noe som helst, og forsøker å gjemme seg bak en mail som grenser opp til dokumentfalsk, er det bare en ting å gjøre: følge bruksansvisningen til forbrukerådet, se link etter teksten. Herunder er det viktig å fremme en skriftlig klage snarest mulig: trenger ikke være mer enn et krav om heving av kjøp begreunnet med at du har fått opplyst feil faktum ved kjøpet og at bilen er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente. Du kan også rådføre deg med NAF underveis, er du ikke medlem får du som regel iallefall et råd. Her er det forøvrig snakk om en relativt dyr bil, da skal du ikke finne deg å at selger driter deg på nesa. Lykke til! https://www.forbrukerradet.no/forside...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar