0

Om feil ikke blir lokalisert.

spurt 2020-03-19 12:10:12 +0100

updated 2020-03-19 12:13:21 +0100

Hei igjen! Hva er prosedyre når man har ny bil inne til reparasjon, men verkstedet ikke klarer å feilrette en åpenbar hørbar feil i motor? Den har vært på verksted to ganger, sist nå i snart 3 uker. Hvilke rettigheter har jeg? Begynner å bli dyktig lei......

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-03-20 11:23:02 +0100

Hei. Dette er kjedelig og jeg forstår frustrasjonen. Det er slik om at du har kjøpt en vare som er mangelfull og som ikke fungerer etter hensikten, så har du krav på omlevering eller økonomisk kompensasjon. Men det er også slik at selger har krav på å få utbedre skaden eller feilen innen rimelig tid. Akkurat hvor skjæringspunktet mellom dine krav og selges rettigheter går finnes det ikke noen helt konkret fasit på.

Men om bilen din er så å si helt ny, og verkstedet har hatt den inne to ganger og til sammen flere uker - så begynner du definitivt å nærme deg et slik skjæringspunkt - slik jeg oppfatter det.

Du får ta turen ned på verkstedet å ta en saklig, men hyggelig og rolig prat med de om dette. Hør hva de sier og har til forklaring så langt. Du må også gi beskjed, på en pen måte om at tålmodigheten din snart er oppbrukt.

Vær, kort, konkret og rolig. Det er alltid det som "virker" best og gjør størst inntrykk.

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Tusen takk for svar!

Skyactiv gravatarbildeSkyactiv ( 2020-03-20 16:10:42 +0100 )rediger
0

besvart 2020-03-20 11:23:02 +0100

Hei. Dette er kjedelig og jeg forstår frustrasjonen. Det er slik om at du har kjøpt en vare som er mangelfull og som ikke fungerer etter hensikten, så har du krav på omlevering eller økonomisk kompensasjon. Men det er også slik at selger har krav på å få utbedre skaden eller feilen innen rimelig tid. Akkurat hvor skjæringspunktet mellom dine krav og selges rettigheter går finnes det ikke noen helt konkret fasit på.

Men om bilen din er så å si helt ny, og verkstedet har hatt den inne to ganger og til sammen flere uker - så begynner du definitivt å nærme deg et slik skjæringspunkt - slik jeg oppfatter det.

Du får ta turen ned på verkstedet å ta en saklig, men hyggelig og rolig prat med de om dette. Hør hva de sier og har til forklaring så langt. Du må også gi beskjed, på en pen måte om at tålmodigheten din snart er oppbrukt.

Vær, kort, konkret og rolig. Det er alltid det som "virker" best og gjør størst inntrykk.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2020-03-19 12:10:12 +0100

Sett: 99 ganger

Sist oppdatert: Mar 20 '20

Antall visninger