Ja, en simmering kan som alt annet, absolutt gå til Jesus med jevne mellomrom. Noen ganger kan det være som en følge av feil montering eller mekanisk skade, andre ganger er det rett og slett vår venn MacMurphy som slår til too the max. Normalt sett vil det ikke bli noen stor lekkasje, du vil knapt nok se det vi kaller svetting, mens andre ganger kan lekkasjen være så stor at det bokstavelig talt drypper. I sjeldne tilfeller kan det også si "futt", da blåser olja ut som den reneste geysiren. I de sto siste tilfellene vil girkassa før eller siden ende opp med å bli veldig, veldig tom for olje om du ikke følger med av og til. Noe kynsik sagt, den oljeflekken du ser der du parkerer på morran', er et klart varsel om at du bør undersøke nærmere hva som er årsaken!
Når du nevner at motoren er byttet ut for 1 år siden, er det ikke umulig at det kan være en sammenheng. Alle de forholdene som er nevnt innledningsvis kan oppstå under et motorbytte, ellers er det en gyllen regel å gå over og bytte simmerringer som dette når man først er i gang. Jeg tenker jo at du kan ha vært maksimalt uheldig, du kan ha fått en større lekkasje som har tappet girkassa så raskt at du ikke har hatt store muligheten til å fange det opp, verken selv eller ved eventuelle verkstedsbesøk. Så nei....det er ikke normalt, men MacMurphy tar aldri ferie!