0

Tuning Golf mk7 1.4 l tsi dsg 140 hk

spurt 2020-03-18 11:49:28 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Har spurt litt forskjellige plasser. Tuningfirma sier det går helt fint for dsg kassa og dra ut 180-190 hk samt 300 nm dreiemoment. Imenst møller mekaniker eg har snakket med sier att kassa ikke tåler mer en de 140 hk som er orginalt. Hvem bør en hørre på?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-03-18 17:25:08 +0100

Det burde være rimelig innlysende at man ikke bør stole for mye på merra som passer havresekken...i dette tilfelle "tuningfirmaet". Uten forkleinelse for noen, mange slike firmaer kan sammenlignes med en landhandler: man selger tuningdeler til det aller meste, uten å ha spesielt dyptgående kunnskap om det produktet man selger....som regel en form for programvare...eller de respektive motorene som skal piskes hinsides enhver fornuft.

Man kan mene mye om Møller, men mekanikerne er solid skolert på VW, og er det i tillegg en mekaniker som har noen års erfaring, vet han definitivt hva han snakker om. Vær også klar over at VW har en utviklingsavdeling med veldig mye mer ressurser enn et hvilket som helst "tuningfirma", det være seg salgsleddet...som du har vært i kontakt med...eller de som har tuklet med styringsprogrammet for motoren i den hensikt å blåse opp effekten. Om du ser nærmere på en moderne motor, vil du se at den er vesentlig mer marginalt dimensjonert enn tidligere: dels for å spare vekt, dels for å redusere kostnader og optimalisere selve produksjonen. DSG-kassa er en skål for seg: det er definitivt dårlig karma med økte belastninger på denne.

Sagt på en annen måte: uavhengig av om "Tuningfirmaaet" kaller det "trimming" eller "optmalisering", du sitter igjen med tildels dramatisk økte belastninger, såvel mekaniske som termiske, på hele gullrekka i drivlinjen, fra stempler og råder til drivakslingene. Det er en sikker oppskrift på problemer og massive kostnader, om du tenker som så at du "bare skal ha bilen et år eller to", vel: for meg og mange andre vil slik "tuning" være en massiv deal-breaker: det har stor betydning for prisen på bilen den dagen du eventuelt vil selge den videre. Ikke tenk tanken på at du "bare" kan gå tilbake: det vil alltid være sporbart for den som blir forbanna nok...og pr definisjon vil det å "gå tilbake" og holde kjeft være en alvorlig mangel i henhold til forbrukerkjøploven. Se gjerne for deg at neste eier står med rådene stikkende ut av motorblokka innenfor to år....da lukter han garantert lunta. Summa summarum: hør på Møller-mekanikeren her!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger